۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۳۵۸۴۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

ارسال ۳۹۱ اثر به کنگره ادبی عقیله العرب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از ارسال ۳۹۱ اثر به دبیرخانه دومین کنگره ادبی عقیله العرب در ارومیه خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی امروز در نشست خبری تشریح روند برگزاری کنگره ادبی عقیله العرب به میزبانی ارومیه اظهار داشت: کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذری برگزار می شود اما عمدتا بیشترین آثار ارسالی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قم، اردبیل، تهران و همدان بوده است.

وی گفت: در سالهای آتی قصد داریم از کشورهای ترکیه، آذربایجان و کرکوک عراق که ترک زبان هستند برای شرکت در این کنگره دعوت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری کنگره در دو بخش اصلی و ویژه خاطرنشان کرد: بخش اصلی در رابطه با فضایل و مناقب حضرت زینب (س) است و بخش ویژه اختصاص به مدافعین حرم دارد چرا که نمی شود از ذکر مصائب حضرت زینب (س) گفت و نامی از شهدای مدافع حرم نیاورد.

حجت الاسلام کریمی، با اشاره به افزایش آثار ارسالی به کنگره عقیله العرب نسبت به سال گذشته افزود: این کنگره سال گذشته برای نخستین بار  با بیش از ۲۰۰ اثر و با حضور ۸۳ شرکت کننده برگزار شد و امسال با رشد ۹۵ درصدی شاهد ارسال ۳۹۱ اثر به جشنواره با حضور ۲۳۲ شرکت کننده هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به داوری آثار از سوی شعرای برجسته استان گفت: آقایان سلیمان پور، میلانی و طلعت هیئت داوران این کنگره و از شاعران توانمند استان مان هستند.

به گفته وی برای نفرات برتر جوایز نفیسی در نظر گرفته شده که نفر اول ۸ میلیون ريال، نفر دوم ۶ میلیون ريال و نفر سوم در بخش اصلی ۳ میلیون ريال جایزه دریافت می کنند.

حجت الاسلام کریمی جوایز نفرات برتر در بخش ویژه را نیز به ترتیب ۶ میلیون ريال، ۵ میلیون ريال و ۳ میلیون ريال برای نفرات اول تا سوم عنوان کرد.

وی در پایان از چاپ آثار برتر کنگره در قالب کتاب خبر داد و تصریح کرد: این کنگره را برای نذر حضرت زینب (س) برگزار می کنیم و نباید به عنوان تکلیف اداری به این کار بنگریم چرا که هیچ تکلیفی بر ما نبوده است./936/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات