۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۵۸۶۴
امام جمعه تبریز:

کمیته امداد به دنبال توامندسازی مددجویان باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خطاب به مسؤولان کمیته امداد گفت: تمامی برنامه ها باید در راستای توانمندسازی مددجویان اجرایی شود.
دیدار معاون فرهنگی کمیته امداد با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار معاون فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار داشت: ترویج فرهنگ انفاق و یاری به نیازمندان، محرومان و مستضعفان ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی مردم دارد.
وی با تأکید بر این‌که کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از یادگارهای ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: این الگوی محرومیت‌زدایی در دیگر کشورهای جهان نیز با تبعیت از ایران اسلامی پیاده شده است، اما لازم است توجه داشته باشید که تمامی برنامه ها بایستی در راستای توانمندسازی مددجویان اجرایی شود.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که کمیته امداد در بحث مربوط به ترویج فرهنگ زکات نیز اقدامات ارزشمندی داشته است، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه خواهران و برادران در راستای ترغیب عموم مردم به انجام این فریضه الهی ضرورت دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از اجرا نشدن قانون زکات پس از گذشت پنج سال، خاطرنشان کرد: سؤال بنده این است که چرا قانون زکات که در سال ۹۰ تصویب و آئین‌نامه‌ اجرایی‌اش ابلاغ ‌شده است، چرا هنوز اجرا نمی‌شود، به یقین ظرفیت پرداخت زکات در آذربایجان‌شرقی بیشتر از آمارهای فعلی است.
وی با بیان این‌که طبق قانون تنها متولی جمع‌آوری زکات در کشور کمیته امداد است که به شکل شورایی و با نظارت ائمه جمعه زکات را جمع‌آوری و برای نیازمندان هزینه می‌کند، گفت: اگر نیازهای مددجویان را به‌درستی تشخیص دهیم و شناخت کامل از نیازها داشته باشیم بهتر می‌توانیم زکات جمع‌آوری‌شده رابین محرومان توزیع کنیم.
همچنین محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در شش‌ماهه نخست امسال در استان آذربایجان شرقی جمع‌آوری‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش‌یافته است؛ با این توضیح که ۹۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای محرومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه شش هزار عامل افتخاری و ۶۰۸ مبلغ زکات در استان وجود دارد، بیان کرد: مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی امسال چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش ‌یافته است.
مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه امسال ۱۰۰ درصد زکات فطره جمع‌آوری‌شده برای محرومان هزینه شد، افزود: ۹۰۰ شورای زکات در روستاهای استان آذربایجان شرقی تشکیل ‌شده که در شش‌ماهه نخست امسال بیش از سه هزار نفر از عاملان زکات در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.
وی ادامه داد: ساخت و تعمیر ۳۹ پروژه عمرانی ازجمله مسجد، حسینیه و غسالخانه، تأمین جهیزیه ۴۰ نوعروس، پرداخت کمک‌هزینه درمان ۷۰ بیمار و تحصیل ۲۴۰ دانش‌آموز نیازمند، ساخته و تعمیر ۹۷ واحد مسکونی مددجویان ازجمله هزینه‌های زکات برای امور محرومان در سال جاری بوده است./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات