۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۳۵۸۶۷
آیت‌الله محمدی ری شهری:

کسالت و تنبلی مانع لذت بردن انسان از عبادت می‌شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسالت و تنبلی مانع لذت بردن انسان از عبادت می‌شود، گفت: تنبلی و کسالت نقش اساسی در ارتکاب گناه دارد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق از خداوند چنین درخواست می‌کنند«بارالها؛ بیشترین نیروی خودت را در من قرار بده هنگامی که خسته می‌شوم و خودم را برای عبادت تو به زحمت می‌اندازم».

وی افزود: هدف از این کلام گوهر بار این است که انسان با کسالت و خستگی خداوند را عبادت نکند بلکه با نشاط به راز و نیاز با خداوندمتعال بپردازد.

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه انسان در عبادت خداوند باید جدی باشد، ابراز کرد: انسان تنبل اهل سستی در اعمال است و مدام در انجام کارها کوتاهی می‌کند و مدام کارها را به تباهی و نابودی می‌کشاند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این تنبلی به حدی می‌رسد که انسان مرتکب گناه می‌شود بنابراین کسالت و یا تنبلی از رفتارهای زشت و نکوهیده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به روایتی از امام کاظم(ع)، اظهار داشت: حضرت درباره کسالت فرمودند: از کسالت و تنبلی بپرهیزید چرا که انسان بی‌حال و سست نه در دنیا و نه در آخرت از چیزی لذت نمی‌برد.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: تنبلی کردن از خصلتهای احمقانه و ابلهانه است بنابراین انسان اگر در انجام کارهایش سستی کند به طور قطع در انجام اعمال اخروی نیز غفلت خواهد داشت./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات