۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۳۵۹۱۱
مدیر حوزه علمیه لرستان:

زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا عامل خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمن است

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به برگزاری طرح نیابتی کوله پشتی زائران به نیابت از شهدای لرستان گفت: این طرح برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مصون سازی نسل جوان در برابر هجمه های فرهنگی اجرا می شود؛ زیرا زنده نگاه داشتن یاد شهدا توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت لازمه حفظ حیات جامعه و مصون سازی نسل جوان در برابر هجمه های فرهنگی است.

وی با اشاره به برگزاری طرح کوله‌ پشتی زائران به نیابت از شهدای لرستان افزود: برگزاری این طرح اقدام کوچک است که می توان نسبت به حقی که شهدا بر گردن ما دارند، انجام دهیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تبیین کرده و ترویج دهیم.

مدیر حوزه علمیه لرستان از تعطیلی مدارس علمیه در ایام پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: مدارس علمیه استان که در مسیر پیاده روی اربعین قرار دارند، در این ایام تعطیل بوده و طلاب با حضور در موکب و ستادها به خدمت رسانی به زائران و تبلیغ می پردازند.

وی افزود: اجرای برنامه نیابت از شهدا امری مهم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهدات در مدارس علمیه، مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه ها بوده و در سایه این مهم می توان با مصون سازی جوانان هجمه های فرهنگی را خنثی و بی اثر کرد.

حجت الاسلام میناپور بیان داشت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای نهادینه سازی فرهنگ اهل بیت(ع) نقش آفرین است، تبیین این فرهنگ بین نسل جوان موجب تقویت روحیه خودباوری، جهادی و انقلابی می شود و در سایه این مهم بسیاری از مشکلات کشور رفع می شود.

وی در ادامه پیاده روی اربعین را فرصتی مناسب برای تقویت معنویت و گرایش جوانان به سمت ارزشها و واقعیت های دین عنوان کرد و اظهار داشت: تبلیغ در این ایام بسیار مؤثر و مفید است و با استفاده از ظرفیت تبلیغی مبلغان و روحانیان می توان معارف دینی را در جامعه ترویج داد تا با بصیرت بخشی بین مردم جلوی هجمه های دشمنان گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی باید در راستای تقویت معنویت در جامعه و تبیین فضیلت زیارت اربعین اقدام کرد./9459/ ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات