۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۳۵۹۶۲
اربعین؛

موکب داران برپایی نماز جماعت را در اولویت قرار دهند

امام جمعه هندیجان گفت: انتظار می رود که مسؤولان فرهنگی و موکب داران در ایام اربعین حسینی برای احیای فریضه الهی نماز تلاش کنند و نماز جماعت در مواکب برپا شود.
حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان

حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و ایام اربعین حسینی و با تشکر از اصحاب رسانه در پوشش اخبار اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین حسینی یک نوع آینه است آینه ای میان زمین و آسمان که ما مردم و زوار خود را در این آینه عرضه می کنیم.

امام جمعه هندیجان در ادامه بیان داشت: اربعین امام حسین(ع) آینه ای است برای مشتاقان ولایت و امامت به خصوص برای اباعبدالله الحسین(ع) به حساب می آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان تصریح کرد: زیارت اربعین که در بسیاری از روایات بر این زیارت تاکید شده است، یک نوع برافراشتن پرچم ناب محمدی(ص) است.

حجت الاسلام ساری اصل ابراز داشت: در ایام اربعین حسینی و کنگره عظیم راهپیمایی اربعین، همه آحاد مختلف مردم حتی کسانی که به دین هم پایبند نیستند، علاقه پیدا می کنند که زیر علم حسین ب علی بایستند.

وی در ادامه بیان داشت: زیارت اربعین در حقیقت حماسه ای است که دل ها را می شورد، انسان را به خدای خود نزدیک می کند، ایجاد وحدت و همدلی را در پی خواهد داشت و برکات بسیار زیادی از این زیارت و کنگره عظیم پیاده روی اربعین حاصل می شود.

امام جمعه هندیجان ابراز داشت: برای حماسه اربعین حسینی تمامی مسؤولان فرهنگی، ارگانها، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دلسوزان دین و فرهنگ ناب شیعه، مسؤول هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان با انتقاد از بی توجهی مسؤولان به مسائل فرهنگی و دینی، تصریح کرد: متاسفانه برای ایام غیر از اربعین هیچ گونه برنامه ریزی فرهنگی از سوی مسؤولان برای مردم در نظر نگرفته شده است و این یک معضل بزرگ فرهنگی به شمار می آید.

این مقام مسؤول در ادامه اظهار داشت: دولت مردان و مسؤولان ما متاسفانه فعالیت و برنامه مدونی برای احیای مراسمات دینی و فرائض دینی مانند نماز انجام نمی دهند و این مایه تاسف است.

حجت الاسلام ساری اصل در پایان بیان داشت: انتظار می رود که مسؤولان فرهنگی و موکب داران در ایام اربعین حسینی برای احیای فریضه الهی نماز تلاش کنند و نماز جماعت در مواکب برپا شود./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات