۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۳۵۹۶۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

تعامل حوزه و آموزش و پرورش سبب بالندگی نظام تعلیم و تربیت می‌شود

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر تقویت بیش از پیش همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه، گفت: تعامل و هماهنگی بیشتر این دو نهاد علمی و دینی سبب بالندگی بیش از پیش نظام تعلیم و تربیت می‌شود.
حجت الاسلام موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی و ارتقای برنامه‌های کمیته همکاری نهادهای تبلیغات اسلامی، آموزش پرورش و حوزه علمیه، بر تقویت همکاری و هماهنگی بین این نهادها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تعامل بیشتر بین دستگاه‌های فرهنگی ازجمله نهادهای حوزه علمیه، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی سبب بالندگی نظام تعلیم و تربیت می‌شود، خاطرنشان کرد: همه متولیان مرتبط باید در این راستا دغدغه و برنامه عملیاتی و اجرایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: تعامل و مشارکت بیش از پیش در رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت، آموزش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه، روحانیان و مبلغان و مبلغات در تربیت دینی و تعمیق باورهای مذهبی دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: لازم است همه ابزارها و امکانات و برنامه‌ریزی‌ها در آموزش و پرورش در راستای تقویت اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان و اولیا و در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدا و پاسداری از منافع ملی باشد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: تعامل بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش زمینه‌ساز بالندگی معنوی نظام تعلیم و تربیت بوده و در برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف غایی یک طرح در مدرسه کمک شایانی خواهد کرد.

گفتنی است، گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات