۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۳۵۹۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رفع آسیب‌های اجتماعی درگرو توجه و عمل به قرآن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی و معضلات اخلاقی جامعه تنها در سایه توجه و عمل به آموزه‌های قرآنی ممکن است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با مسؤولان خانه‌های قرآنی، با تأکید بر اینکه سبک زندگی باید قرآنی باشد، اظهار کرد: آسیب‌های زندگی تنها در سایه‌سار کلام الهی شناسایی و برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: آنچه باید از سوی متولیان فرهنگی و مذهبی آموزش داده شود پرداختن به تقوا است؛ زیرا تقوای الهی یک وعده از سوی پروردگار متعال است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: ایجاد فضای مناسب برای تعالیم کلام وحی بسیار حائز اهمیت است اما این نباید از اصول آموزش دور باشد؛ زیرا تنها مکان زیبا شرط نیست بلکه باید چراغ هدایتگری به دست روحانیان به‌ویژه روحانیون مستقر باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه فضای آماده شده یک راهنمای مطمئن را می‌طلبد، اظهار داشت: حضور روحانیان بخش مهمی از مشکلات فرهنگی و مذهبی مردم را حل کرده است.

وی ادامه داد: آموزش راه و روش زندگی و تغییر سبک زندگی به‌سوی زندگی اسلامی و ایجاد نشاط و سرور در مردم را به جز در کلام الهی نباید جستجو کرد؛ اما این مهم یک معلم خوب و دلسوز را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم ویژه برادران در بجنورد، اضافه کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها گسترش فرهنگ قرآن آموزی در بین اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و ایجاد انگیزه و علاقه برای آموزش به همنوعان خود است

وی با بیان اینکه طرح تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی در سطح شهرستان با استقبال زیادی روبه‌رو بوده است اظهار داشت: مخاطبان این طرح در ۵۶ جلسه، با دروس روش تدریس قرآن کریم، کاربرد اصول روانشناسی تدریس، آیین دانشوری، رسم المصحف، احکام عمومی، قرائت تخصصی، درآمدی بر علوم قرآن آشنا شده و در پایان پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی گواهینامه مربوطه را از سازمان دارالقرآن اخذ می‌کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این طرح استفاده از ظرفیت‌های علمی آموزشی موجود در دستور کار قرار گفت؛ ازاین‌رو در برگزاری این طرح از اساتید استانی استفاده شد که با استقبال زیادی هم روبه‌رو شد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات