۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۳۵۹۷۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه:

زیارت اربعین آغازگر زندگی نو برای زائر است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه اربعين را آغاز زندگي نو براي زائر دانست و گفت: اربعين نماد همدلي و همراهي بين اديان الهي است كه اين همدلي نشانه اي از ظهور است.
اسماعيل شجاع

حجت الاسلام اسماعيل شجاع رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا با بیان اینکه زیارت اربعین يكي از علائم شیعه معرفي شده است، گفت: سیره اهل بیت در راستای بزرگداشت اربعین نشان از اهمیت بالای این روز دارد.

وی با اعلام اینکه حضور پرشور جوانان و نوجوانان يكي از مهم ترين موضوعات قابل مشاهده در ایام زیارت و پیاده روی اربعین است، خاطر نشان کرد: اگر نگاهي به سال هاي گذشته داشته باشيم بيشتر زائران از افراد سالمند و ميانسال بوده اند اما با ايجاد اين حركت عظيم حسيني ما شاهد حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در این فریضه مهم هستیم، این مانور عظیم فرهنگی که به تفكرات جوانان و حتي كودكان انتقال پيدا مي كند؛ امر بسيار مهمي است و بايد قدر اين فرصت را دانست.

پایان مسیر پیاده روی اربعین بهشت است

خطيب فاطميه فيروزكوه در باب آداب زيارت اربعين ابراز کرد: هر عمل عبادي كه انسان انجام مي دهد داراي آدابي است و زيارت اربعين هم که از مستحبات مؤكد است یقیناً نيازمند آدابي است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اضافه کرد: چون انسان در پياده روي اربعين داراي حالات ويژه و روحاني است و هر قدمي كه بر مي دارد از بار گناهان او می کاهد لازم است تا زائران با خلوص نيت و توجه خاص قدم بردارند، اذکار الهی را بیشتر به زبان بیاورند و اين چند روز را توجه بيشتري به خداوند و اهل بيت داشته باشند.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: زائران اربعین در طول مسير پياده روي زيارت عاشورا و دعا براي فرج امام زمان(عج) را فراموش نکنند و بدانند که پایان این مسیر بهشت است چرا که پایان مسير به حرم امام حسين(ع) ختم مي شود پس هرچه مي توانند براي خود توشه بردارند و فرصت را غنيمت بشمارند.

اربعين نماد همدلي بين اديان الهي است

وی خاطر نشان کرد: با تحقيق در سيره علما خواهيم ديد كه ایشان اهتمام زيادي نسبت به زيارت اهل بيت خصوصاً زيارت اربعين داشته اند به صورتي كه حتي دروس حوزه را براي زيارت اربعين تعطيل مي كردند و حتي برخی از علما با وجود كهولت سن در مراسم پياده روي شركت مي كردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه وجود اخلاص در اعمال اباعبدالله الحسین(ع) را رمز ماندگاري كربلا دانست و تصریح کرد: رشادتها و روشنگري هاي حضرت زينب(س) در دوران اسارت، همچنین توجه مردم به اهل بيت و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل هاي آينده از دیگر عوامل جاودانگی واقعه کربلا هست.

حجت الاسلام شجاع در پایان به درسهاي نهضت عاشورا و اربعین اشاره کرد و گفت: اربعين آغاز زندگي نو براي زائر است، اربعين نماد همدلي و همراهي بين اديان الهي است كه اين همدلي بين مذاهب اسلامي؛ نشانه اي از ظهور است./804/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات