۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۳۶۰۰۰
نمایشگاه مطبوعات؛

فرهنگ دینی باید با ابزارهای جدید به جامعه منتقل شود

نجفی با بیان این که فضای مجازی ظرفی بالایی برای تبلیغ محتوای دینی دارد، گفت: خبرگزاری رسا در عرصه خبر دینی خوش درخشیده است و به صورت تخصصی کار رسانه ای می کند.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در پنجمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

مرتضی نجفی قدسی، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که یکی از راه های رفع مهجوریت از قران این است که در عرصه رسانها جایگاهی برای فعالیت ها دین یو قرآن یو مذهبی شکل بگیرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) با بیان این که ما در سال 1367 که هیچ خبرگزاری قرآنی و دینی وجود نداشت این موضوع را مطرح کردیم، افزود: در اوایل انقلاب در خبر گزاری ایرنا یک خبر هم از فعالیت های قرآنی منتشر نمی شد و رویه این نبود که اخبار دینی و قرآنی را با دید رسانه ای نگاه کنیم.

وی با بیان این که ما خیلی دیر به فکر رسانه ای کردن مسائل مذهبی و دینی افتادیم گفت: برای مثال در گذشته وقتی یک قاری قران از کشور ما رتبه جهانی کسب می کرد تمام مردم در مالزی او را می شناختند و کار رسانه ای عظیمی صورت می گرفت ولی در کشور ما کسی او را نمی شناخت و رسانه های ما به این مسائل اهمیتی نمی دادند که حاکی از مهجوریت کارهای قرانی در کشور بود.

نجفی قدسی اظهار داشت: امروزه با توجهاتی که رهبر معظم انقلاب در مورد گسترش فعالیت های قرآنی داشتند ما شاهد گسترش رسانه های قرآنی هستیم و بنامه شبی با قران را در جبهه های اجرا کردیم و بعد همین فرهنگ به داخل تسری پیدا کرد و برنامه های شبی با قرآن مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: ما باید تنوع و نوآوری را در برنامه های مذهبی لحاظ کنیم زیرا تکرار یک طرح خسته کننده است و باید از ظرفیت های هنری جدی برای ترویج فرهنگ دینی و معنوی استفاده کنیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) با بیان اینکه ما باید چارچوب فعالیت ها تبلیغی را در هر مقطع به خوبی بشناسیم و از ظرفیت ایش استفاده کنیم گفت: امروزه فضای مجازی بسایر در جامعه مؤثر است و باید ورود کنیم و از این ابزار استفاده کنیم.

وی با بیان این که امروزه مطبوعات مخاطبان خود را از دست داده اند، گفت: در هر دوره شکل ابزار تبلیغی عوض می شود و ما باید محتوای دینی و فرهنگ دینی و قرآنی را همیشه با استفاده از ابزارهای روز به جامعه منتقل کنیم.

نجفی قدسی با بیان این که خبرگزاری رسا در عرصه رسانه دینی خوش درخشیده است، گفت: این خبرگزاری به صورت تخصصی به خبر دینی پرداخته است و مخاطبان تخصصی زیادی را هم جذب کرده است که حرکت خوبی در عرصه خبر دینی محسوب می شود./843/پ201/س

ارسال نظرات