۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۳۶۱۱۸
نمایشگاه مطبوعات؛

بازنمایی رسانه ای اربعین نیازمند درک پیشینه تاریخی آن

حجتی با بیان این که اربعین با سایر تجمعات انسانی متفاوت است، گفت: ما در اربعین ویژگی های عصر ظهور را مشاهده می کنیم که از نظر رسانه ای باید به آن توجه شود.
حامد حجتی

حامد حجتی کارشناس رسانه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه نگاه رسانه ای به موضوع اربعین، اظهار داشت: ما در اربعین باید بدانیم در چه جغرافیایی وارد می شویم زیرا ما وارد یک جریانی می شویم که بیشتر یک حرکت است تا توفق و تجمع.

وی با بیان این که اربعین در مقایسه با تجمعات دیگری که در دنیا انجام می شود متفاوت است، افزود: از نظر تاریخی پیاده روی اربعین از سابقه 200 ساله برخوردار است و از دوره شیخ انصاری مرتبا این اتفاق می افتد و برخی مراجع مانند آیت الله شاهرودی که هم عصر آیت الله خویی بودند در نجف در برخی از نقل ها بیش از 120 بار این مسیر را پیاده رفته اند.

این فعال رسانه ای اظهار داشت: ما وقتی ویژگی های عصر ظهور را می سنجیم ویژگی هایی که قرار است در زمان حضرت ولی عصر(عج) اتفاق بیفتد در حرکت اربعین در حال شکل گرفتن است.

وی گفت: همانطور که در ویژگی های عصر ظهور است که مردم دستشان در جیب همدیگر است اموالشان را در اختیار دیگران قرار می دهند این مسأله در اربعین قابل مشاهده است و چیزی به نام فقر و بی مسکنی و بی غذایی در جریان اربعین مشاهده نمی شود.

معاون فرهنگی سابق شهرداری قم خاطرنشان کرد: ما وقتی در رسانه می خواهیم به موضوع اربعین بپردازیم باید به این سابقه تاریخی و ویژگی های خاص اربعین توجه داشته باشیم تا بتوانیم درست آن را تبیین کنیم بنابراین توجه به پیشینه جریان اربعین خیلی مهم است./843/پ201/س

ارسال نظرات