۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۳۶۱۲۳
نمایشگاه مطبوعات؛

دنیاگرایی برخی روحانیان سبب کاهش اخلاق در جامعه شده است

حجت الاسلام قابل روحانیت را مالکان فکر جامعه دانست و گفت: وقتی روحانیت به دنیاگرایی رو آورد جامعه هم از معنویات و اخلاقیات فاصله می گیرد.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در ششمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

حجت الاسلام هادی قابل، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با روش های اخلاقی کردن جامعه ابراز داشت: ما روایتی داریم که مردم بر دین ملوک خود هستند.

این مبلغ حوزوی با بیان این که عنوان ملوک را برخی به حاکمان و دولتمردان معنا می کنند، افزود: به نظر بنده ملوک همه کسانی هستند که به نحوی مردم را در مالکیت فکری و فرهنگی و اعتقادی و روانی خود قرار می دهند و یکی از مجموعه هایی که مردم را تحت تأثیر خود قرار می دهد و مالک فکر مردم می شود روحانیت هستند.

وی افزود: مردم باید اخلاق کریمه الهی را در عمل روحانیت ببینند تا کلام اخلاقی ما در آنها نفوذ داشته باشد و اگر میزان تأثیرگذاری حرف روحانیت در جامعه کاهش پیدا کرده است باید عامل آن را پیدا کرد.

حجت الاسلام قابل با اشاره به این که اخلاقیات دیگر روی طلاب هم تأثیر سابق را ندارد، افزود: قبل از انقلاب ما درس اخلاق آیت الله مشکینی می رفتیم و جمعیت تا داخل حیات می نشستند و وقتی ایشان درس اخلاق می گفت صدای هق هق مردم بلند می شد و میزان تأثیرگذاری بالایی داشتند.

وی با بیان این که ما الان در دوران کاهش تأثیرگذاری روحانیت بر جامعه هستیم، گفت: واقعیت این است که الان نگاه روحانیت به دنیا بیشتر از گذشته شده است و این دنیا گرایی برخی از روحانیت سبب کاهش تأثیرگذاری بر جامعه و در نتیجه فاصله گرفتن جامعه از اخلاق اسلامی شده است.

مبلغ حوزه علمیه تهران خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که حتی مدارس علمیه ما در بعد از انقلاب با قبل از انقلاب متفاوت شده است و مردم مدارس پر زرق و برق را با خانه های کپر نشین در مناطق محروم مقایسه می کنند و همین به مردم این را القاء می کند که روحانیت دنیاگرا شده است که در کاهش اخلاقیات در جامعه مؤثر است./843/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات