۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۳۶۱۲۸
نمایشگاه مطبوعات؛

ضرورت ایجاد تعهد دینی در کنار تخصص حوزوی و دانشگاهی

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در سطح جامعه افراد متخصص زیادی داریم؛ اما ضروری است که در کنار تخصص، تعهد نیز ایجاد کنیم تا همانند اوایل انقلاب پیشرفت های پیاپی کسب کنیم.
حجت الاسلام احمدزاده فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین احمدزاده فرد عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد ضمن حضور در غرفه این خبرگزاری بدر بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به اینکه پیوند حوزه و دانشگاه یک مسأله حیاتی است، گفت: این مسأله نه تنها برای ایران بلکه در تمام جهان اسلام می تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند «اگر دو جمع اصلاح شود، کشور اصلاح می شود، یکی حوزه و دیگری دانشگاه است»، بنابراین اصلاح جامعه مبتنی بر اصلاح حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام احمدزاده فرد با اشاره به حدیث «الناس علی دین ملوکهم» اظهار داشت: هنگامی که مردم مشاهده کنند که شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی تفکری مناسب دارند به یقین از آنها تبعیت کرده و در نتیجه جامعه اصلاح خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که جریان وحدت حوزه و دانشگاه نادرست برداشت شده است، چراکه برخی می پندارند صرف برقراری ارتباطات ظاهری کفایت می کند، در حالی که این نادرست است و اصل جریان یعنی اینکه حوزه نقاط مثبت دانشگاه و دانشگاه نقاط قوت و مثبت حوزه را اخذ کرده و بکار گیرند.

وی با بیان اینکه شنیده ام در دانشگاه الازهر مصر قبل هر رشته دروس دینی آموزش داداه می شود، ابراز داشت: این نمونه بارز وحدت حوزه و دانشگاه است؛ در حقیقت این کار را برای این انجام می دهند که شالوده فکری دانشجویان، دینی رشد کند و در آینده دچار انحراف نشوند.

حجت الاسلام احمدزاده فرد علت برخی ناکامی های موجود در جامعه را نبود شالوده فکری مناسب خواند و افزود: در سطح جامعه افراد متخصص زیادی داریم، اما ضروری است که در کنار تخصص، تعهد نیز ایجاد کنیم تا همانند اوایل انقلاب پیشرفت های پیاپی کسب کنیم./841/پ201/س

ارسال نظرات