۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۳۶۱۴۹
نمایشگاه مطبوعات؛

خبرگزاری رسا در ارتباط با نسل جوان موفق بوده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: خبرگزاری رسا در مخاطب شناسی و ارتباط با نسل جوان موفق بوده است.
سخنگوی شورای شهر قم سخنگوی شورای شهر قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمود مسگری، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: خبرگزاری رسا در مخاطب شناسی و ارتباط با نسل جوان موفق بوده است و می تواند دنباله رو رسالت خطبا در طول تاریخ باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به هجمه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: رسانه ها می توانند با تاثیرگذاری بر افکار نسل جوان، پاسخگویی به شبهات، روشنگری و استفاده از روحانیان و طلاب متفکر در مقابل هجمه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کنند.

مسگری ادامه داد: پاسخگویی به شبهات مطرح شده از جانب دشمنان جمهوری اسلامی ایران، اقدام بزرگ و تاثیرگذاری است و باید این امر در اتاق های فکر طلاب جوان و متفکر مطرح شده و با هم افزایی و هم فکری بزرگان حوزه و استفاده از روش های نوین در قالب کلیپ های کوتاه پاسخگویی به جامعه عرضه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید با حضور مستمر در رسانه به شبهات موجود پاسخ دهند، گفت: پاسخگویی به شبهات انتشار یافته در فضای مجازی باید روزانه و به صورت مستمر انجام شود.

مسگری افزود: پاسخگویی سریع و با هجمه به شبهات، سبب تشخیص راه حق برای جوانان دارای ضمیر و فطرت روشن می شود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این نکته که منابع مالی که از سوی دستگاه های دولتی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد نباید به عنوان هزینه تلقی شوند، اظهار داشت: منابع مالی اختصاص یافته به رسانه ها، سرمایه گذاری برای آینده جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دولت با سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و رسانه، گامی در راستای پیشرفت کشور و افزایش روحیه انقلابی و جهادی مردم جامعه برداشته و این امر در آینده ای نزدیک تاثیر خود را در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی نشان خواهد داد.

به گزارش رسا، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.

در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات