۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۳۶۱۶۸
نمایشگاه مطبوعات؛

اولویت‌های شهری قم/وجود روحیه جهادی در جوانان قمی

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان این‌که مهمترین مشکل شهر مقدس قم بحث کمبود بودجه است، گفت: در صورت حل این مشکل، تکمیل این پروژه ها سرعت چشمگیری خواهد داشت.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن مالکی نژاد در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، با بیان این که هر استانی ظرفیت خاصی دارد، گفت: استان قم ظرفیت بیشتر استان های کشور را در خود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: یکی از اقدامات فرهنگی بسیار خوب در قم، احداث شهر بازی معارفی است که این حرکت از قم شروع شد و در بسیاری از شهرهای کشور گسترش پیدا کرد؛ این شهر بازی براساس مبانی دینی اسلامی ساخته شد و تحول عظیمی در این زمینه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اقداماتی که با همکاری چند نهاد فرهنگی باشد، بدون شک تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، ادامه داد: روحیه جهادی در همه کارهای مطالعاتی، میدانی، فکری و فرهنگی جوانان قم وجود دارد و این همت مسؤولان را می طلبد که از این ظرفیت ها به بهترین شکل بهره گیری کنند.

عضو شورای هیآت مذهبی استان قم به فراگیر شدن روحیه جهادی در سایر دستگاه های قم تأکید کرد و گفت: پروژه منوریل قم از مسائلی است که سال هاست بر روی آن بحث و بررسی انجام می شود؛ بودجه منوریل دولتی بوده و با بودجه های استانی قادر به تکمیل پروژه نخواهیم بود؛ این در حالی است که حتی اگر منوریل قم ساخته شود، بهره برداری از آن به صرفه نیست.

وی ادامه داد: هزینه نگهداری منوریل به مراتب بیشتر از بهره برداری از آن است، مگر این که کاربری آن را تغییر دهیم؛ با وضعیت موجود قم پروژه های ضروری تری در اولویت شهرداری قرار دارد و برای این پروژه، اولویتی قائل نیستیم، مگر اینکه دولت برای آن بودجه واریز کند.

مالکی نژاد به متروی قم اشاره کرد و گفت: شهرداری با همکاری شورای شهر و مسؤولان استانی، تمام تلاش خود را برای تکمیل این پروژه گذاشته اند که تا سال 1397 خط یک (a) مترو که از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری  است، راه اندازی شود.

وی با اشاره به پروژه احداث بلوار آیت الله بروجردی که شهر قم را به پردیسان متصل می کند، ابراز کرد: این پروژه نیز تا پایان سال جاری به لطف خداوند تمام می شود و بار ترافیکی از بلوار غدیر برداشته خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در پروژه خیابان صفاییه به دنبال حل مسائل حقوقی آن هستیم، افزود: کمبود پارکینگ در خیابان صفاییه و حلقه مرکزی شهر، از بزرگترین معضلات ترافیکی شهر مقدس قم است که در حال حل این مسأله با اجرای طرح جامع پارکینگ هستیم.

وی درباره فاز 4 و 5 بلوار عماریاسر گفت: در این پروژه با کمبود بودجه مواجه هستیم، اگر چه طرح آن تا حدودی تغییر پیدا کرده است و در طرح جدید نیاز به تملکات کمتری است که مقداری از کمبود بودجه را جبران می کند.

عضو شورای هیآت مذهبی استان قم از احداث پارک بانوان در منطقه 5 قم (میدان پلیس) خبرداد و بیان داشت: فضای سبز منطقه 1 و منطقه 5 قم بسیار کم است و با توجه به کمبود بودجه شهری، در حال رایزنی برای احداث پارک، بوستان و فضای سبز در این مناطق هستیم و برخی نقاط را برای این اقدام مدنظر داریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تکمیل پروژه بلوار شهید روحانی اشاره کرد و گفت: ادامه بلوار شهید روحانی به کمربندی امام علی(ع) وصل می شود و این پروژه مدتی است که آغاز شده و از طرف دیگر، بلوار تعاون به بلوار شهید روحانی متصل می شود و این پروژه هم آغاز به کار کرده است.

مالکی نژاد در پایان سخنان خود اظهار داشت: در صورت تکمیل این پروژه ها، یک فضای 4 هکتاری را در منطقه نوقطار برای احداث پارک و فضای سبز در نظر داریم که در صورت حل شدن تملکات آن، احداث این بوستان نیز کلید خواهد خورد./840/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات