۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۳۶۱۶۹
نمایشگاه مطبوعات؛

معاون اجرایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم: اقتصاد مقاومتی تنها راه رسیدن به خودکفایی است

معاون اجرایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم گفت: تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی تنها راه رسیدن کشور به خودکفایی است.
معاون اجرایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم معاون اجرایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عزیزالله مالمیر، معاون اجرایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، تنها راه رسیدن کشور به خودکفایی است که باید به وسیله مردم و اتحاد جامعه حاصل شود.

معاون اجرایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم در رابطه با محقق شدن اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی پس از گذشت هشت ماه از سال ۹۶، گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری اسلامی و مردم در تلاش برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی هستند.

مالمیر ادامه داد: تا به امروز اقدامات خوبی در زمینه تحقق عملی اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است و دولت و مردم باید هر آنچه که در توان دارند برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی به کار گیرند.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جلساتی را گرفته و اقداماتی انجام داده است.

معاون اجرایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم با اشاره به گام هایی که دولت باید برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی بردارد، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید، نسبت به تولیدات داخلی دقت نظر داشته و اقداماتی را برای بهبود اقتصاد بومی و ملی انجام دهد.

مالمیر بیان کرد: رعایت صرفه جویی در ادارات و سازمان های دولتی و دقت نسبت به وجدان کاری از دیگر اقدامات دولت برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است.

معاون اجرایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم  گفت: رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و دولت هستند.

مالمیر افزود: رسانه ها باید با انعکاس خبری و معرفی مکان ها، سازمان ها و نهادهایی که در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی گام برداشته اند، سبب پیش برد آن شوند. به گزارش رسا، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.

به گزارش رسا، در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/۲۰۱/ح

ارسال نظرات