۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۳۶۱۷۵
معاون امور حقوقی رییس جمهور:

راهپیمایی اربعین نماد ایثار و ارزش است

معاون امور حقوقی رییس جمهور گفت: اگر بتوانیم روحیاتی نظیر روحیه موجود در راهپیمایی در اربعین را در طول سال حفظ کنیم بدون شک کشوری پیشرفته خواهیم داشت.
امین زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، الهام امین زاده، معاون امور حقوقی رئیس جمهور امروز 11 آبان با حضور در مرز شلمچه و بازدید از روند اعزام زائران اربعین در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اکنون با یک تیم حقوقی ما اینجا آمده ایم تا از روند اعزام زائران از نزدیک در جریان باشیم.

معاون امور حقوقی رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: متولیان مربوط به نظافت، بهداشت و تغذیه، صدور ویزا و تحویل گذرنامه بسیار تلاش می کنند؛ اما به دلیل حجم بالای زائران، باز هم بایستی اندکی درنگ و صبر کنند. 

این مقام مسؤول افزود: مردم صبوری از خودشان در این ایام نشان دهند، تا روزهای پرتردد را با آرامش خوبی طی کنند. 

امین زاده با اشاره به ویزاهای جعلی، گفت: اکنون که تعدادی از زائرانی که ثابت شد ویزایشان جعلی است، فرماندار به طور سریع دستور اصلاح داد؛ در این جا ماموران امور خارجه حضور دارند و بررسی ها لازم را به انجام می رسانند و اگر اصلاحات قابل انجام باشد زائر را منتظر نمی گذارند.

وی تصریح کرد: فرمانداران تمام تلاششان بر این است که زائران بدون کمترین دردسر و مشکلی به زیارت بروند، مگر آنکه در آن سوی مرز دچار مشکل شوند و بازگردند.

معاون امور حقوقی رئیس جمهور ابراز داشت: منطقه آزاد اروند اقدامات زیادی را در شلمچه به انجام رسانده اما اگر بتوانیم در سالهای آینده سازه های دائمی را در مسیر زائران اربعین داشته باشیم بسیار مطلوب تر و بهتر است چون هزینه سازه های موقت بسیار زیاد است و هر ساله هم جمع می شود و با توجه وزش طوفان و باد در این منطقه این سازه ها آسیب پذیرند.

امین زاده با بیان اینکه در سال های آتی امکانات مواکب باید گسترش یابند، بیان داشت: بهتر است برای سالهای آتی سازه های موکب ها، دائمی و مجهز به دستگاههای خنک کننده و گرم کننده احداث شود تا زائران بتوانند چند صباحی را در این جا استراحت کننند. 

وی با اشاره به اینکه امکانات مهیا شده در شلمچه بسیار خوب است، گفت: با دولت عراق در حال رایزنی برای بازگشایی مرز خسروی هستیم اما این اقدام نیاز به موافقت دو طرف دارد و بعید می دانم که برای امسال این اتفاق بیفتد.

معاون امور حقوقی رئیس جمهور همچنین به عظمت راهپیمایی اربعین حسینی، اشاره کرده و اظهار داشت: حماسه راهپیمایی اربعین حسینی در حقیقت نماد ایثار و ارزش است و این حرکت برای نظام ما بسیار ارزش دارد..

این مقام مسؤول در پایان ابراز داشت: اگر بتوانیم این روحیه یعنی همچون راهپیمایی در اربعین را در طول سال حفظ کنیم بدون شک کشوری پیشرفته خواهیم داشت./9453/د۱۰۳/ب۲

 

 

 

ارسال نظرات