۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۳۶۲۰۶
نمایشگاه مطبوعات:

رسانه‌های مکتوب محور ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی هستند

شجاعی مهر با بیان این که رسانه های مکتوب همواره در طول تاریخ اصیل ترین و حیاتی ترین رسانه ها شناحته شده اند، گفت: رسانه های مکتوب در جریان آموزش مفاهیم سبک زندگی نقش عمده ای را ایفا می کنند.
هرمز شجاعی

هرمز شجاعی‌مهر با حضور در نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرگزاری رسا، به تحلیل نقش رسانه ها در توسعه و ترویج سبک معیار زندگی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: رسانه های مکتوب هموراه در طول تاریخ اصیل ترین و حیاتی ترین رسانه ها شناحته شده اند؛ این در حالی است که حتما برای جریان سازی در حوزه سبک زندگی بر پایه قانونمندی در این الگوی از هویت رسانه های مکتوب باید بهره برداری شود.

مجری رسانه ملی با بیان این که متاسفانه رسانه ها در تمام ابعاد از جریان تامین نیازهای معیار مردم عقب مانده اند، عنوان داشت: باید توجه داشت که اساسا الگوی معیار سبک زندگی و الگوی مواجهه با همسر و فرزندان از سوی رسانه ها به اقشار گوناگون جوان در جامعه اسلامی تعلیم داده نمی شود.

شجاعی مهر در ادامه به بیان نقل قولی از مخاطبان نمایشگاه مطبوعات پرداخت و ابراز داشت: امروز در نمایشگاه مطبوعات یکی از شهروندان گرامی در مواجهه با من به نکته ای جالب اشاره کرد که قابل تامل است وی چنین به شرح مطلب مورد نظر خود پرداخت که « من مخاطب برنامه خانواده ای بودم که از رادیو 30 سال گذشته پخش می شد و شما مجری آن بودید! ما تربیت یافته این برنامه ها هستیم و در نتیجه این شدیم! حالا با این وضعیت سبک زندگی معیاری نداریم؛ من ناراحتی من از این است که این نسل که دیگر این برنامه ها را نمی بینند آینده این ها بکجا خواهد رسید!»

مجری برنامه تلوزیونی«خانواده سبز» با تاکید بر این که بسیاری از مهارت های لازم اجتماعی آموزش داده نمی شود، اظهار داشت: هرچند خانواده عمده ترین نقش را در آموزش این مفاهیم دارد؛ اما رسانه ها در این جریان نقش عمده ای را ایفا می کنند.

مجری رسانه ملی در پایان از مخاطبان رسانه های دینی صمیمانه تشکر کرد و تصریح داشت: رسانه ما باید آن قدر معیار و جذاب عمل کند که جامعه علاوه بر پذیرش و استفاده از مبانی برای تربیت نسل آتی با تکیه بر این مبانی ارائه دهند؛ بر این اساس معتقدم که باید در تربیت جامعه تحولی شکل بپذیرد./837/پ201/س

ارسال نظرات