۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۵۳۶۲۳۳
دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت علامه جعفری:

زمان ارائه مقالات همایش ملی علامه جعفری تغییر یافت

دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری گفت: زمان ارائه مقالات به روزهای یکم و دوم آذر ماه سال جاری انتقال یافت.
همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری

حجت الاسلام رحیم شاهدی، دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: این همایش که با عنوان « بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری» در تبریز برگزار خواهد شد، با مشارکت حداکثری نهادهای دانشگاهی و حوزوی کشور همراه است.
وی ضمن تقدیر از استقبال حوزویان و دانشگاهیان برای شرکت در این همایش ملی، خاطرنشان کرد: به دلیل درخواست تعداد قابل توجهی از صاحبان مقالات و اساتید حوزه و دانشگاه مبنی بر مصادف بودن تاریخ برگزاری همایش با عزاداری ایام دهه آخر صفر، شورای راهبردی همایش، زمان برگزاری و ارائه مقالات را با یک هفته تاخیر خواهد بود.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز با بیان این‌که زمان ارائه مقالات به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 1 و 2 آذر انتقال یافته است، خاطرنشان کرد: «معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» چهار محور اصلی این همایش خواهد بود.
حجت الاسلام شاهدی از همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، حوزه های علمیه آذربایجان و بیش از ۲۰ دانشگاه، پژوهشگاه، نهاد و بنیاد با ستاد برگزاری این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با این همایش فراخوان انتخاب پایان نامه ها و رساله های مرتبط با اندیشه های علامه جعفری نیز منتشر می شود.
وی با بیان این‌که همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری(ره) به بررسی اندیشه های آن عالم فرزانه و فیلسوف مشرق زمین خواهد پرداخت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر بزرگداشت مفاخر دینی و بررسی اندیشه های چهره های شاخص فرهنگی کشور تأکید داشته‌اند.
حجت الاسلام شاهدی با بیان این‌که دبیرخانه همایش به دنبال ایجاد عرصه تحقیق و تعمق در اندیشه های علامه جعفری به عنوان یکی از مفاخر معاصر آذربایجان است، تصریح کرد: آدرس دبیرخانه همایش در شهر جدید سهند، دانشگاه سهند، مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین واقع شده است./935/ت
۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات