۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۶۲۷۵
مدیر آموزش عالی قاسم بن الحسن مطرح کرد؛

عملکرد نامناسب حمل‌ونقل ایران و عراق در خدمات دهی به زائران اربعین حسینی

مدیر آموزش عالی قاسم بن‌الحسن(ع ) گفت: متأسفانه حمل‌ونقل کشورهای ایران و عراق از ارائه خدمات‌ مشوقانه به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) دریغ کرده و قیمت‌ها را به چندین برابر افزایش داده‌اند.
حجت الاسلام علم الهدی

حجت‌الاسلام سید محمدباقر علم الهدی مدیر آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع )  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مهمترین پیامی که اربعین حسینی برای جامعه اسلامی و تمامی حق خواهان، حق‌طلبان و ظلم‌ستیزان دارد، گفت:  اربعین حسینی سبب می‌شود که مردم بعد از گذشت چهل روز یاد و خاطره جان فشانی‌های حق‌طلبان کربلا را مرور کنند چراکه مهم‌ترین سهم را در تاریخ عدالت محوری در جامعه بشریت بر عهده داشته است.

 وی، اظهار داشت: در حقیقت اربعین حسینی یادمان حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و مبارزه با دشمنان دین خداوند متعال است همچنین ترجمان امربه‌معروف و نهی از منکری که امام حسین(ع) تا مرز خون و شهادت یاران و فرزندانش به بشریت معرفی کرد و محدوده آن را به انسان‌ها آموخته است.

اربعین زبان مشترک میان ملت‌ها،عدالت محوری مبارزه با دشمنان خداوند متعال است

مدیر آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع ) گفت: در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) مردم یک‌بار دیگر با امام حسین(ع) تجدید خاطره‌ها می‌کنند و یاد مردانگی‌ها و جوانمردی‌ها آن حضرت را گرامی می‌دارند.

 حجت‌الاسلام علم الهدی، بیان داشت: در اربعین پیام‌های ناگفته و مخفی در فرهنگ عاشورا بار دیگر تکرار می‌شود و به‌ وضوح در مقابل چشمان مردم قرار می‌گیرد به همین جهت اربعین یک‌زبان مشترک میان ملت‌ها دارد و آن عدالت محوری و مبارزه با دشمنان خداوند متعال است.

وی درباره اقدامات از سوی دولت اسلامی برای رعایت حقوق زائرین اربعین حسینی اظهار داشت:  در روزگاری که  تمامی مردم از فقیرترین انسان‌ها در کشور عراق به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند و تمامی آنچه را که دارند با اخلاص به صحنه می‌آورند تا از مهمانان امام حسین (ع) پذیرایی کنند اما متأسفانه دو قشر از جامعه در مورد اربعین حسینی به‌خوبی عمل‌نکرده‌اند.

 حجت‌الاسلام علم الهدی ادامه داد : یک قشر مربوط به بدنه دولت که رسالتش را برای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) به‌خوبی انجام نداده است حمل‌ونقل مانند پایانه‌های مسافربری ازجمله اتوبوسرانی، قطار و فرودگاه‌ها و ... است درحالی‌که امروز تورهای جهانگردی مانند تورهای کشور امارات، کشور ترکیه و .. در نازل‌ترین قیمت‌ها به مسافران و جهانگردها خدمات ارائه می‌دهند.

عملکرد نامناسب حمل‌ونقل کشورهای ایران و عراق در خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین

وی افزود: متأسفانه حمل‌ونقل کشورهای ایران و عراق نسبت از ارائه خدمات‌ مشوقانه به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) دریغ کرده و قیمت‌ها را به چندین برابر افزایش داده‌اند

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود که سفارت عراق در ایران با عنایت به اینکه نزدیک به دو میلیون نفر در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت دارند تخفیفاتی را برای زائرین در نظر بگیرد اما متأسفانه هزینه‌های بسیار سنگینی را به زائرین و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تحمیل کرده است.

پیاده‌روی اربعین طولانی‌ترین پیاده‌روی دینی در دنیا

حجت‌الاسلام علم الهدی افزود: ملت کشور عراق در کمال اخلاص مهم‌ترین خدمات‌رسانی را به زائرین داخلی و خارجی اباعبدالله الحسین (ع) ارائه می‌کند در واقع اگر خدمات مردم عراق نبود قطعاً عظمت اربعین حسینی نمی‌توانست جلوه پیدا کند تا به‌عنوان طولانی‌ترین پیاده‌روی دینی در طول سال در دنیا معرفی شود.

راهپیمایی اربعین باید یک زیارت عبادی و خالصانه باشد

مدیر آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع ) بیان داشت: ابتدا زائرین باید سفر را آسیب‌رسانی کنند و عواملی که مانع رسیدن به فیض در کنار قبر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و قمر بنی‌هاشم(ع) می‌شود را به‌شدت از آن پرهیز کنند زیرا اربعین یک زیارت عبادی و خالصانه است که با اهداف بزرگداشت امام حسین(ع) و اقامه عزاداری در طول مسیرباید همراه باشد و نباید این سفر زیارتی را تبدیل به یک سفر سیاحتی کرد./۸۰۷/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات