۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۳۶۳۰۹
امام جمعه تبریز:

کوتاه آمدن در برابر آمریکا، استقلال کشور را خدشه‌دار می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آن عده که تصور می کنند اگر کوتاه بیاییم مشکلات با آمریکا حل خواهد شد، بدانند که کوتاه آمدن آمریکا را گستاخ‌تر خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به حوادث تاریخی 13 آبان اظهار داشت: تمامی این وقایع نشان می‌دهد که سران دولت آمریکا در هیچ دوره ای هیچ‌گاه خیرخواه ملت ایران نبوده‌اند.
وی با بیان این‌که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فرصتی دوباره برای فریاد مرگ بر شیطان بزرگ است، خاطرنشان کرد: آنان که به اشتباه دل به رفع تحریم‌ها از راه مذاکره با آمریکا داشتند، امروز می بینند که رؤسای جمهور این کشور نه تنها پایبند به برجام نیستند، بلکه به تعهدات بین المللی خود نیز اعتنایی قائل نبوده اند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسأله بدعهدی آمریکا خاطرنشان کرد: صداقت آمریکایی جز جنگ و خونریزی ثمری نداشته است، رهبری فرمودند که مخالف مذاکره نیستند اما آمریکا نیز قابل اعتماد نبوده، همان مسأله‌ای امروز شاهد آن هستیم.
امام جمعه تبریز هرگونه عقب‌نشینی در برابر زیاده‌خواهی غرب را عامل عقب‌ماندگی دانست و افزود: آن عده که تصور می کنند؛ اگر کوتاه بیاییم مشکلات با آمریکا حل خواهد شد، بدانند که کوتاه آمدن آمریکا را گستاخ‌تر کرده و باعث از بین رفتن استقلال ایران می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر عبرت‌آموزی از حوادث تاریخی 13 آبان اظهار داشت: سیزدهم آبان سه واقعه مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلانی علیه استکبار و استعمار را برای ما یادآوری می‌کند؛ این روز به نماد استکبارستیزی تبدیل شده و روزی است که مستکبران را به زباله‌دان تاریخ هدایت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که نسل جوان جامعه حوادث 13 آبان را الگویی برای ادامه مسیر در مقابله با استکبار قرار داده‌ند، گفت: به یقین فردا اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان در راهپیمایی سیزدهم آبان حضور باشکوه داشته و جواب یاوه‌گویی‌های ترامپ را خواهند داد.
وی با تأکید بر این‌که شورای عالی امنیت ملی باید با صدور بیانیه، موضع انقلابی ملت ایران را درخصوص یاوه‌گویی‌های ترامپ اعلام کند، افزود: باید به این حقیقت مهم ایمان داشت که استکبار پدیده‌ای خاص این روزها نیست بلکه همیشه بوده و مبارزه با آن همیشگی، باور دینی و اعتقادی است.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری اظهار داشت: پوتین که برای چندمین بار طی سفر به ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کند؛ همچون رهبر انقلاب بر تکیه به توان داخلی برای مقابله با تحریم های غربی تأکید داشته است.
وی با بیان این‌که ملت ایران در سایه تحریم‌های اقتصادی به خودکفایی در عرصه‌های مختلف رسیده است، افزود: تولیدکننده داخلی باید به دنبال ارتقای کیفی محصول نهایی و کاهش قیمت تمام شده کالای ایرانی باشد، تا بتواند با نمونه خارجی رقابت کند، از سوی دیگر فرهنگ‌سازی در راستای اقتصاد مقاومتی را نیز بایستی مورد توجه قرار دهیم./935/پ
۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات