۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۳۶۳۱۸
امام جمعه کرمان:

ایستادگی در مقابل استکبار درگرو تداوم راه امام حسین است

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که ایستادگی در مقابل استکبار وظیفه مردم و مسؤولان کشور است، گفت: مقابله با استکبار یکی از مهم ترین وظابف مردم ایران است و این ملت زمانی می توانند که در مقابل استکبار بایستند که راه امام حسین(ع) را ادامه دهند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان حجت الاسلام سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در کرمان حجت الاسلام سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان امروز ظهر در مصلای بزرگ امام علی(ع)، گفت: شیعه به کسی می گویند که تقوا را در زندگی خود اجرایی کند و از دستورات خدا پیروی کند.

وی افزود: راه تواضع انسان را به یک شیعه واقعی تبدیل می کند و انسانی در دنیا و آخرت موفق بوده که در ظاهر و باطن به دستورات خدا عمل کند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که مشغول ذکر خدا بودن یکی دیگر از راه های شناخت شیعه در دنیا است، بیان داشت: تمام مراحل زندگی انسان باید رضایت خدا درآن باشد و زمانی رضایت خدا در زندگی انسان وجود دارد که اخلاق را فرد مقدمه تمام کارهای خود بداند.

وی خاطرنشان کرد: روزه، نماز، خمس و زکات چهار رکن اصلی دین است که مردم باید به این چهارواجب الهی توجه زیاد داشته باشند و خداوند در قرآن کریم به این چهارنمونه توجه زیادی کرده است.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که انسان باید زبانش را از گناه دور نگاه دارد، ابراز داشت: جایی که خدا راضی  نبوده که انسان در آن جا باشد باید انسان به آن مکان ها نرود همچون جایی که در آن مکان گناه وجود دارد که باید انسان با تقوای الهی از آن مکان ها دور شود.

وی تصریح کرد: 13آبان روز مهمی برای کشور ایران بوده و در این روز ملت ایران با آمدن به خیابان ها بیزاری خودشان را نسبت به دشمنان اسلام بیان می کنند از حق خود دفاع می کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به این که تبعید امام به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان ایران ازنکات مهم روز 13 آبان است، خاطرنشان کرد: مردم حضور در راهپیمایی13 آبان را قدر بدانند و با آمدن به خیایان ها به دشمن بگویند که ما کشور خودمان را دوست داریم.

وی با اشاره به این که ایستادگی در مقابل استکبار وظیفه مردم و مسؤولان کشور است، اظهار داشت: مقابله با استکبار یکی از مهم ترین وظیفه های مردم ایران بوده و این ملت  زمانی می توانند که در مقابل استکبار بایستند که راه امام حسین(ع) را ادامه دهند.

وی در پایان گفت: اگر امروز کشور ایران توانسته در مقابل آمریکا بایستد فقط به دلیل دریایت و رهنمودهای رهبر ایران، حضور مردم و قدرت نظامی کشور است./9707/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات