۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۳۶۳۲۱
نمایشگاه مطبوعات؛

نیروهای انقلابی برای اداره کشور برنامه داشته باشند

قاضی زاده هاشمی گفت: جریان اصولگرایی به عنوان یک جریان سیاسی همانند دیگر جریان ها یکی از اهداف خود را کسب قدرت می داند اما این که برنامه آن برای اداره دولت و مجلس چیست، روشن نیست.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا درهفتمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به چالش های اصولگرایی و انقلابی، گفت: مکتب سیاسی که ارائه می شود باید تبیین شود که نکات ایجابی و سلبی آن چیست و چه مرزهایی دارد و تفاوت آن با دیگر مکتب ها چه چیزهایی به شمار می رود.

وی افزود: در ساحت های گوناگون سیاست، سیاست خارجی، فرهنگ و دیگر عرصه ها باید مسأله و راه مشخص باشد اما ما این ها را دقیق ارائه نکردیم یعنی مردم به جز یک چارچوب کلی نمی دانند که اصولگرایی چه مکتبی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: هر از چند گاهی هم که شخصیت های اصولگرا به سمت اصلاح طلبی می روند و از اصلاح طلبان تندتر می روند به هم ریختگی ذهن مردم را بیشتر می کند و تصور می کنند که اصولگرایی واجد یک مکتب با خصوصیات آن نیست.

وی ادامه داد: مسأله دیگر این است که جریان اصولگرایی به عنوان یک جریان سیاسی همانند دیگر جریان ها یکی از اهداف خود را کسب قدرت می داند اما این که برنامه آن برای اداره دولت و مجلس چیست روشن نیست، بحث دیگر کار تشکیلاتی و سازمان یافته است، محوریت و افراد اداره کننده و نحوه چرخش نخبگان و نحوه ورود جوانان و بازنشسته شدن پیرمردان باید در کار تشکیلاتی مشخص باشد.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که نیروهای انقلابی باید نوع ارتباط با جامعه و مردم را مشخص کنند، ابراز داشت: داشتن دیالوگ قابل فهم برای عامه مردم و داشتن دیالوگ های خاص برای جامعه نخبگان بسیار مهم است و هر گروه سنی مردم باید بدانند که جریان اصولگرایی چه توجهی به موضوعات آن ها دارد.

وی در پاسخ به این که آیا مجلس آینده در اختیار جریان انقلابی قرار می گیرد، عنوان کرد: جریان سیاسی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون بیشتر بر مبنای «نه» شکل می گیرد تا«بله» یعنی یک جریان به قدرت می رسد و مردم او را در عمل امتحان می کنند، حال اگر مردم از آن راضی باشند آن را امتداد می دهند و اگر راضی نباشند به جریان رقیب پناه می برند و به گونه ای نیست که از ابتدا جریان رقیب را قبول داشته باشند، از این رو چون فعلی را نمی خواهند مخالف او را انتخاب می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: نوع شکل گیری انتخاب در جامعه ما مبتنی بر مخالف است که در ریاست جمهوری، مجلس و شوراها وجود دارد./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات