۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۳۶۳۲۲
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در آذربایجان غربی

حجت الاسلام بیگی با بیان اینکه جشنواره مدهامتان با هدف انس بیشتر اعضای کانون های مساجد با معارف قرآنی برگزار شد، گفت: برگزیدگان این جشنواره استانی در آذرماه به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام اباذر بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پیش از ظهر امروز در آغاز دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان آذربایجان غربی در ارومیه، اظهار داشت: این جشنواره در راستای تعمیق معارف قرآنی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 7رشته بین خواهران و برادران برگزار می شود، افزود: این رشته ها شامل قرائت به تحقیق، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، قرائت به ترتيل، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه است.

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور ۵ نفر از برادران و ۲ نفر از خواهران داوری خواهد شد، ابراز داشت: در هر رشته از سه نفر به عنوان نفرات برتر اول تا سوم تجلیل به عمل خواهد آمد و نفرات نخست در آذرماه سال جاری به مسابقات کشوری  اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی بین اعضا و مدیران کانون مساجد شهرستانهای آذربایجان غربی است، افزود: این جشنواره برای دوازدهمین سال متوالی برگزار می شود که تحکیم انس با قرآن در میان جوانان را می توان از نتایج مهم آن دانست.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنر مساجد آذربایجان غربی افزود: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی از برکات این جشنواره قرآنی است.

وی کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از دیگر ثمرات این جشنواره عنوان کرد

حجت الاسلام بیگی با بیان اینکه شرکت در مسابقات قرآنی استعداد های قرآنی کانون های مساجد از اهداف این جشنواره است، افزود: همچنین مسؤولان ضمن برگزاری این جشنواره با شناخت استعدادهای قرآنی می توانند از ظرفیت های موجود در کانون های مساجد استفاده و حمایت کنند./۸۵۴۲۰۳/ب۲

 
ارسال نظرات