۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۳۶۳۳۴
کارشناس رسانه ملی:

انتظار انقلاب از رسانه ها تحقق نیافته است

مجری و کارشناس امور بین الملل گفت: انتظاری که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب از رسانه و یاران رسانه ای دارد هنوز برآورده نشده است و این نه فقط در حوزه رسانه که در سایر حوزه ها هم کمابیش وجود دارد.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا درهفتمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

حسن عابدینی مجری و کارشناس امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی عنوان کرد: در دهه دوم قرن 21 جنگ ابزار تبدیل به جنگ افکار شده است و مهم ترین وسیله و ابزار در این حوزه رسانه ها هستند.

عابدینی افزود: رسانه ها بازوی دیپلماسی عمومی کشورها هستند و کشورها و افراد سیاسی، رهبران، شخصیت ها و ملت ها را براساس تصویری می شناسیم که رسانه ها از آنها ارائه می دهند.

این کارشناس رسانه ای با اشاره به نقش رسانه های کشور در رویدادهای بین المللی تصریح کرد: به نظر می رسد که به دلیل مشکلات مالی و اینکه سرمایه گذاری در این عرصه صورت نگرفته یا نیروی متخصص در این زمینه وجود ندارد و یا زیرساخت های لازم موجود نیست، خیلی در این زمینه با پدیده جدی مواجه نشویم.

وی تأکید کرد: ما در حال حاضر رسانه ای که در سطح منطقه منتشر شود و یا یک روزنامه ای که درسطح بین الملل منتشر شود نداریم و خبرگزاری های ما بیش از آنکه نگاه به مخاطب بیرونی داشته باشند نگاهشان به داخل کشور است و نیروهای متخصصی که در حوزه رسانه ها کار کنند و به زبان های مختلف بتوانند مطلب بنویسند و بخوانند کم داریم و دانشگاهی که بتوانند این نیروها را تربیت کنند نداریم و یا به شدت کم است.

عابدینی ادامه داد: در حقیقت انتظاری که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب از رسانه و یاران رسانه ای دارد هنوز برآورده نشده است و این نه فقط در حوزه رسانه که در سایر حوزه ها هم کمابیش وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای نقش آفرینی بهتر در این عرصه باید سرمایه گذاری بیشتری روی حوزه رسانه داشته باشیم و به نظر می رسد ما با رسیدن به یک وضعیت مطلوب مسیر طولانی را باید طی کنیم./872/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات