۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۳۶۴۰۰
نمایشگاه مطبوعات؛

حجت الاسلام علی عسکری: اصلاح طلبان می خواهند فضای یأس آوری را بر دولت مستولی کنند

مشاور مجمع تشخیص مصلحت گفت: اصلاح طلبان سعی دارند فضای یأس آوری را بر دولت مستولی کنند، دولت در گذشته سیاسی اندیشید و سعی کرد اصطلاح طلبان را متنعم به نعمت نظام جمهوری اسلامی کند اما الان آقای رییس جمهور آن ها را آزموده است.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا درهفتمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تیمور علی عسکری مشاور مرحوم آیت الله هاشمی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری رسا، به بررسی عملکرد دولت در سال های اخیر پرداخت و گفت: اگر دولت می خواهد موفق باشد باید در انتصابات و گزینش ها سنجیده عمل کند.

وی افزود: معیارهای گزینش کارگزار در نظام اسلامی معیارهای متنوع، متکثر، بسیار مطلوب و اثرگذار است، به نظر بنده دولت دوم آقای روحانی بهتر از دولت اول او خواهد بود، بر اساس یک فضا و شرایطی دولت ها بر سر کار می آیند و اگر در حین عمل متوجه دشمن شناسی ها و خواسته ها و مطالبات مردم و راهنمایی های رهبری شوند می توانند جبران گذشته را کنند.

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بنده با وجود فضای منفی که برخی به ویژه اصلاح طلبان سعی می کنند به وجود آورند و سعی دارند فضای یأس آوری را بر دولت مستولی کنند، دولت در گذشته سیاسی اندیشید و سعی کرد اصلاح طلبان را متنعم به نعمت نظام جمهوری اسلامی کند الان آقای رییس جمهور آن ها را آزموده است.

وی ادامه داد: دو آزمون در حوزه هسته در خارج و یکی آزمایش در حوزه داخل برای دولت بوده است، روزهایی که با آقای رییس جمهور در مرکز تحقیقات استراتژیک بودیم و هنوز به دولت منتقل نشده بود می گفتم که باید واقع بین باشند.

حجت الاسلام علی عسکری ابراز داشت: زمانی یکی از اصطلاح طلبان به آقای حسین فریدون گفت که اگر آقای رییس جمهور یک دست به اوباما ندهد و به او سلام نگوید و از سفر بازگردد ریزش آرای بسیاری خواهد داشت، بنده گفتم که این شیطنت ها و دلالت های سوء نباید انجام شود و استراتژی ها و سیاست های نظام کلی را رهبری تعیین می کند و دولت باید در آن چارچوب پیش رود و عمل کند.

وی عنوان کرد: بعد از این که آقای رییس جمهور از سفر برگشت رهبر انقلاب فرمودند سفر خوبی بود اما اتفاقاتی پیش آمد که نباید پش می آید و دولت تذکر دریافت کرد، برخی براساس روش های فکری سیاسی خاص خود چیزهایی را دیکته می کردند که گویا آمریکایی ها منتظر هستند تا ما برویم و از ما عذرخواهی کنند در حالی که چنین چیزی نبوده است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: همان زمان به آقای رییس جمهور گفتیم که سگ زرد برادر شغال است و دموکرات ها با جمهوری خواهان فرقی ندارند، الان وضعیت داخل و خارج تا حدی شفاف شده و آقای رییس جمهور ناگزیر به انجام موضع گیری هایی شده که بسیار پیش از این باید صورت می گرفت.

وی اضافه کرد: دولت منهای ولایت و مرجعیت و ارزش های دینی دولت محسوب نمی شود، آقای رییس جمهور به عنوان یک عضو روحانی و عضو خبرگان باید بیش از این به مسائل توجه کند، مطالبات رهبری، حوزه های علمیه و مراجع و افراد ارزشی نباید در دولتی که در  رأس آن یک روحانی قرار دارد کمرنگ شود.

حجت الاسلام علی عسکری با بیان این که یک جریان روشنفکری بیماری سعی کرد در دولت حلول کرده و این جریان را تشدید کند، گفت: برداشت بنده این است که اگر همین نقطه ضعف جبران شود دولت موفق خواهد بود.

وی افزود: غفلت از مطالبات مردم به ویژه در زمینه اقتصادی و غفلت از مطالبات حوزه و روحانیت اصلا بخشودنی نیست و بسیار مهم به شمار می رود، بنا بود که ابتدا آقایان سید مهدی طباطبایی و کازرونی رابط روحانیت باشند که بعد به آقای نمازی سپرده شد، بنده به آقای رییس جمهور گفتم حوزه روحانیت باید مورد توجه قرار داده شود و به معاونت رییس جمهور در روحانیت ارتقاء پیدا کند./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات