۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۳۶۴۰۴
حجت الاسلام احتشام:

سعادت در دین تنها با تولی تأمین نمی شود

امام جمعه موقت کاشان با بیان این که سعادت در دین تنها با تولی تأمین نمی شود بلکه نیاز به تبری نیز داریم، گفت: انسان برای پرواز به قله سعادت دوبال تولی و تبری را داشته باشد.
حجت الاسلام احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: در تاریخ ملت ها و سرنوشت ملت ها برش هایی خود را به گونه ای ترسیم کرده که اگر وسیله عبرت قرار گیرد چراغ راه آینده است.

وی افزود: اگر از ارزش های دینی و ملی خود در مسیر سعادت استفاده بهینه داشته باشیم نسل های متعدد در تغییر و تحول ها دچار فتنه ها نخواهد شد، مناسبتی مثل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می تواند الهام بخش ملت، مقاومت اسلامی و مستضعفان جهان شد و اگر خوب تبیین شود اثرگذار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سعادت در دین تنها با تولی تأمین نمی شود بلکه نیاز به تبری نیز داریم، اظهار داشت: انسان برای پرواز به قله سعادت دو بال تولی و تبری را داشته باشد، انسان باید از ولایت اهل بیت(ع) و ولایت فقیه حمایت کند و از ولایت کفر و طاغوت اعلام انزجار کند.

وی ادامه داد: شیعه باید دشمن شناس باشد و در برابر آن موضع قاطع بگیرد، اگر پیامبران تنها به عبادات می پرداختند و کاری به کمک به مردم و مقابله با ظالمان نداشتند دشمنان کاری نداشتند، تبری انسان را محکم می کند.

حجت الاسلام احتشام با بیان این که دشمن با ولایت تنها مشکلی ندارد، ابراز داشت: اگر ولایت میوه برائت بدهد و بر اساس فرهنگ دینی از آرمان ها با تبری جستن به وظیفه عمل کنیم مشکلاتی دارد، تا امام راحل به درس و بحث مشغول بودمشکلی وجود نداشت اما وقتی صدای مقاومت و ایستادگی برخاست دشمن تحمل نمی کند.

وی عنوان کرد: فرایند دینی ایجاب می کند که احدی از دشمن خدا و صراط مستقیم را دوست تلقی نکنیم، همواره با مستکبران و ظالمان باید با تردید برخورد کرد که سخن خداوند متعال است، دشمنان و مستکبران تمام حقیقت را به سخره می گیرند و در برابر حق موضع دارند.

امام جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل تنها یک شعار سیاسی نیست که برخی بخواهند آن را دچار بازی های سیاسی و جناحی وارد کنند؛ شعار ما می توانیم قدرت جمهوری اسلامی را تقویت کرد و توانستیم به اقتدار امروز برسیم و این راه عزتمندانه را با هدایت رهبر انقلاب با قدرت ادامه خواهیم داد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات