۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۳۶۴۱۵
نمایشگاه مطبوعات؛

راهپیمایی اربعین حماسه عظیم اسلام است

معاون پارلمانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی راهپیمایی اربعین را یک حرکت بزرگ اسلامی و گامی در جهت تقریب مذاهب اسلامی دانست.
راهیپمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احمد زرقانی معاون پارلمانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه بازدید از خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین عنوان کرد: حرکت عظیم اربعین در راستای ترویج قرآن و سنت است و اصلاً حرکت فرقه ای و شیعی نیست و یک حرکت اسلامی است و در آن پرچم اخوت و برادری بالاست.

وی افزود: خود حماسه عاشورا حرکتی برای احیای قرآن و سنت و با مدیریت امام حسین(ع) و جان فشانی ایشان و همراهانشان بود که یک برگی را در تاریخ در حوزه حماسه، استقامت و حق طلبی تحریر کردند که تا آخر تاریخ خواننده های زیادی از همه ادیان، فرق و مذاهب بلکه برای همه انسان های آزاده از مهاتما گاندی دارد تا آنها از این نهضت الهام بگیرند.

معاون پارلمانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مجمع تقریب هم با ابتکار آیت الله اراکی هم سال گذشته و هم امسال، هیأت های فراوانی را از اهل سنت علاقمند به فرهنگ اهل بیت(ع) در راهپیمایی اربعین همراهی کردند که این موضوع سبب وحدت و همدلی فرق و مذاهب گوناگون شده است.

زرقانی ادامه داد: بگونه ای در ستاد اربعین برنامه ریزی شده که این راهپیمایی بین المللی جهان اسلام که در اربعین اتفاق می افتد و میلیون ها مسلمان پرچم آزادگی امام حسین(ع) بر می افرازند، وجهه ای اسلامی داشته باشد و نمادی از امت واحده باشد.

وی ادامه داد: در واقع اربعین یک گردهمایی بزرگ اسلامی است که رنگ و بوی فرقه ای ندارد و همه انسان ها از ادیان و مذاهب گوناگون در این مراسم بزرگ گرد هم می آیند.

معاون پارلمانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این وحدت و همدلی در جهان اسلام در سایه اندیشه های بلند رهبری تحقق می یابد و مجمع تقریب مذاهب اسلامی کارگزار رهبری در این حوزه است./872/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات