۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۳۶۴۱۶
نمایشگاه مطبوعات؛

اربعین نماد وحدت دنیای اسلام است

مدیرکل حوزه ریاست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اربعین را نماد وحدت امت اسلامی دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت این راهپیمایی عظیم برای تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد.
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مفید کیایی نژاد مدیرکل حوزه ریاست مجمع تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه بازدید از خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین عنوان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین جلوه ای از وحدت و همدلی امت اسلامی است.

وی افزود: وحدت، همدلی و نزدیکی مسلمانان در جامعه اسلامی با تقویت همدلی و مشترکات فراوانی که وجود دارد اتفاق می افتد و محبت به امام حسین(ع) یکی از ارکان این وحدت و همدلی است.

مدیرکل حوزه ریاست مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: حدود 100 نفر از اهل سنت از طریق معاونت امور ایران مجمع تقریب به کربلا مشرف شدند و یک هفته آنجا هستند و سال گذشته نیز این مسأله اتفاق افتاد.

حجت الاسلام کیایی نژاد راه اندازی مجمع تقریب عراق را یکی از مهم ترین برنامه های مجمع تقریب مذاهب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضور آیت الله اراکی در جمع هیأت های اهل سنت در راهپیمایی اربعین یکی از کارهای مجمع تقریب در مراسم اربعین است و بعد از آن نیز یک اجلاس بزرگ در عراق  و در شهر بغداد دایر خواهد شد که با مشارکت علمای شیعه و سنی عراق است که به موجب تصمیمات این اجلاس، مجمع تقریب عراق متولد می شود.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در عراق نمایندگی داریم و عراقی ها هم با ما همکاری می کنند ولی اهل سنت و شیعیان عراق تصمیم گرفتند که خودشان یک مجمع تقریب راه اندازی کنند که به امید خدا بعد از اربعین تشکیل می شود.

حجت الاسلام کیایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از همه حرکت های مردمی در این حوزه حمایت می کند و از مجمع تقریب عراق نیز حمایت خواهیم کرد و این موضوع در راستای جامه عمل پوشاندن به مطالبات رهبری در راستای تقریب مذاهب اسلامی است./872/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات