۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۳۶۴۴۲
امام جمعه همدان:

علمای اهل حقیقت همانند آهن ربا دل ها را جذب می کنند

آیت الله طه محمدی گفت: در آخرالزمان که نگه داشتن دین سخت تر از نگه داشتن مواد مذاب در دست است امثال آیت الله نجفی به مانند خورشیدی برای هدایت و راهنمایی مردم هستند؛ از این رو روز بزرگداشت این بزرگان را می توان یوم الله دانست.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در دیدار با گروه هنری بزرگداشت و کنگره بین المللی آیت الله نجفی، به شخصیت علمی آیت الله نجفی اشاره کرد و گفت: آیت الله نجفی عمر خود را به جنگ با نفس اماره مشغول بود و از این نظر شخصیتی دوست داشتنی در نزد خدای خود داشت.

امام جمعه همدان به آشنایی خود با آیت الله نجفی اشاره کرد و گفت: شخصیت علمی ایشان برای من بسیار جالب بود و در فرصت های مختلف سعی می کردیم که در در کلاس های ایشان حضور پیدا کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به حضور آقا نجفی در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آیت الله نجفی در دوران 8 سال دفاع مقدس در جذب و اعزام مردم به ویژه جوانان به جبهه نقش بسیار خوبی داشت.

آیت الله طه محمدی گفت: علما وقتی اهل حقیقت باشند همانند آهن ربا دل ها را جذب می کنند و سخنانشان در دلها نفوذ می کند.

وی ادامه داد: نمونه ملموس این سخنان و برخوردها شخصیت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب بود که با سخنان خود توانست نسل جوان آن زمان را جذب اسلام کند تا جایی که از جان و مال و زندگی خودشان در این راه گذشتند.

وی در ادامه به ویژگی های عرفا اشاره کرد و گفت: مرگ و زندگی همسایه هم هستند و این دنیا تجارت خانه اولیا الهی است چرا که از این دنیا برای رسیدن به بی نهایت استفاده می کنند.

آیت الله طه محمدی راه و روش بزرگان و عرفا را متفاوت از یکدیگر دانست و گفت: عرفا اغلب دارای 2 نوع رفتار هستند، یا مجذوب عرفان هستند و یا عارف مجذوب.

وی نحوه آموزش این افراد را نیز متمایز توصیف کرد و گفت: این طبیعی است که به تناسب هر فرد یک راه را به او نشان می دهند چرا که یک مسیر برای همه کس جواب نمی دهد.

امام جمعه همدان با اشاره به لزوم برگزاری این چنین مراسم هایی گفت: در آخر الزمان که نگه داشتن دین سخت تر از نگه داشتن مواد مذاب در دست است امثال آیت الله نجفی به مانند خورشیدی برای هدایت و راهنمایی مردم هستند و روز بزرگداشت این بزرگان را می توان یوم الله دانست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان علاقه مردم به نحوه زندگی بزرگان و عرفا را بی نظیر ذکر کرد و گفت: در این همایش ها وقتی حالات بزرگان را برای مردم معرفی می کنیم می بینیم که چه عاشقانه موضوعات را پیگیری می کنند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات