۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۴۴۳
حجت الاسلام میرلوحی:

غدیر بیانگر هویت شیعیان است

حجت الاسلام میرلوحی غدیر را از بدهیات مذهب شیعه دانست و گفت: عید غدیر بزرگترین شعائر شیعه است و کسی که خطبه غدیر را بلد نباشد شیعه نیست.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق شب گذشته در مراسم عزاداری که در دفتر امام جمعه همدان برگزار شد توجه به اصول دین را ضروری دانست و گفت: والدین باید وقایع مهم اسلام را به فرزندان خودشان آموزش دهند.

حجت الاسلام میر لوحی به دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طبق اسناد موجود که تقدیم رهبری شد قرار شد شهادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم از تاریخ 28 صفر به هفتم صفرتغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: دفتر مراجع و بزرگان نیز مراسم شهادت امام حسن محتبی را در این روز یعنی هفتم صفر برگزار می کنند.

عضو هیات امنا دانشگاه امام صادق احترام به اهل بیت(ع) را از اوجب واجبات دانست و گفت: از نظر ما قبرستان بقیع قبرستانی معمولی نیست و آن جا را مانند حرم، محترم می شماریم.

وی تصریح کرد: ما دین خود را به خاطر یک عده وهابی جاهل از بین نمی بریم و با تمام وجود از آن پاسداری می کنیم.

حجت الاسلام میرلوحی آشنایی با وقایع مهم دین اسلام را از وظایف معلمان و والدین عنوان کرد و گفت: شیعه ای که غدیر را نشناسد همانند استاد ریاضی است که یک جمع عادی را نمی تواند انجام دهد.

حجت الاسلام میرلوحی غدیر را از بدهیات مذهب شیعه دانست و گفت: عید غدیر بزرگترین شعائر شیعه است و کسی که خطبه غدیر را بلد نباشد شیعه نیست.

وی با بیان این موضوع که این مناسبت ها هویت ما شیعیان است گفت: شیعیان بر سر خطبه حضرت زینب(س) و یا غدیر با احدی معامله ندارند و باید بر روی آنها غیرت داشته باشیم.

عضو هیات امنا دانشگاه امام صادق آشنایی مردم با خطبه های حضرت زینب و حضرت زهرا را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در مراسم های عزاداری باید این خطبه ها را برای مردم توضیح دهیم.

وی ادامه داد: باید مراجع و بزرگان ما نیز همان طور که متون فقهی را مورد بحث قرار می دهند خطبه حضرت زهرا(س) را مورد بحث قرار دهند چرا که با گذشت 1400 سال باز هم این سخنان تازگی دارند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات