۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۳۶۵۱۱
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

استکبارستیزی وجه مشترک حوادث ۱۳ آبان است

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به مخالفت امام خمینی با سازش در برابر آمریکا، گفت: فتح لانه جاسوسی آمریکا، از سوی امام خمینی انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیده شد، ایشان توصیه اکید داشتند که با چشمان باز دشمنان را زیر نظر داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، پیش از ظهر امروز در راهپیمایی یوم الله 13 آبان در اصفهان، با اشاره به 3 حادثه تاریخی دستگیری امام خمینی، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا طی چند سال مختلف در 13 آبان، گفت: همه این حوادث یک وجه مشترک دارند و آن هم استکبار ستیزی است.

در زمان تصویب کاپیتولاسیون مردم و حوزه علمیه در خواب بودند

وی در ادامه افزود: امام خمینی مخالف سرسخت تصویب قانون کاپیتولاسیون بودند، در چهارم آبان ماه سال 43 به همین دلیل دستگیر شدند و این آغازی شد برای استکبار ستیزی در کشور، قانون کاپیتولاسیون مصونیت قضایی به آمریکایی‌هایی می‌داد که همه شئون و اختیارات ملت ایران را در دست گرفته بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه کاپیتولاسیون در حالی تصویب شد که مردم و حتی خوزه‌های علمیه در خواب بودند، تصریح کرد: امام خمینی اما بیدار بودند و از ماجرای تصویب کاپیتولاسیون مطلع گشتند و علیه آن یک اعلامیه صادر فرمودند و به مقابله با این قانون ظالمانه پرداختند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تلاش نماینده شاه در آخرین سخنرانی امام خمینی پیش از انقلاب اسلامی، برای عدم صحبت کردن امام علیه آمریکا، اظهار کرد: روزی را نظیر روز سخنرانی امام خمینی علیه کاپیتولاسیون ندیده‌ام، ایشان در این سخنرانی فرمود استقلال ما را فروخته‌اند، عظمت ایران را با این کارها پایمال کرده‌اند و باید مانع از این مسأله در کشور شویم.

مردم نسبت به محتوای کاپیتولاسیون نا آگاه بودند

وی با اشاره به عدم آگاهی مردم از محتوا و چیستی قانون کاپیتولاسیون، خاطرنشان کرد: امام خمینی به خوبی این قانون را برای مردم تبیین کردند و به مردم ایران گفتند که بنابر این قانون اگر کسی سگ آمریکایی را بکشد باید پاسخگو باشد ولی اگر یک آمریکایی شاه ایران را به قتل برساند کسی نمی‌تواند متعرض او شده و این یعنی مردم ایران از سگ آمریکایی‌ هم کمتر می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به سخنرانی امام خمینی در 13 آبان 43 علیه آمریکا و فروریختن هیمنه آمریکا در این سخنرانی، تصریح کرد: در حقیقت در سال 43 امام خمینی را دستگیر نکردند بلکه ایشان را ربودند و پس از آن به ترکیه تبعید کردند، اما در نهایت امام خمینی پس از سالها تبعید به ترکیه، عراق و فرانسه در نهایت با مقاومت و بیداری انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و موجب آزادی کشور و ملت شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی در پاسخ به سؤالی راجع به نیروهایش برای مبارزه با رژیم طاغوت فرموده بودند سربازان من درون گهواره هستند، گفت: در 13 آبان سال 57 همان سربازان امام که زمانی در گهواره بودند تبدیل شده بودند به دانش آموزانی که در سراسر کشور مدارس خود را تعطیل کردند و علیه رژیم شاه قیام کردند و به دست رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

نوجوانان و جوانان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سرنوشت ساز بودند

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به حضور پر شور جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: بیش از 70 درصد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بین 14 تا 25 سال سن داشتند و این نوجوانان و جوانان بودند که فعالیت‌های سرنوشت ساز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با جانفشانی انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 58 توسط  نوجوانان و جوانان انقلابی، اظهار کرد: فتح لانه جاسوسی آمریکا از سوی امام خمینی انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیده شد، ایشان توصیه اکید داشتند که با چشمان باز دشمنان را زیر نظر داشته باشیم و هرگز دست از سر آنها برنداشته و رهایشان نکنیم که اگر آنها را رها کنیم بازهم ما را رها نخواهند کرد و دست از سر کشور و ملت ما برنمی‌دارند.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی همواره از شعار مرگ بر آمریکا حمایت می‌کردند و نباید اجازه دهیم برخی افراد اندیشه امام خمینی را تحریف کنند، تصریح کرد: امام خمینی همیشه بر لزوم سرسختی و مقاومت و دشمنی با دشمنان تأکید داشتند و می‌فرمودند آنهایی که خواب رابطه با آمریکا را می‌بینند را خدا بیدارشان کند./1304/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات