۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۳۶۵۴۵
معاون فرهنگی اوقاف لرستان مطرح کرد؛

بقاع متبرکه لرستان میزبان برگزاری مراسم دهه پایانی ماه صفر

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری مراسم دهه پایانی ماه صفر با حضور مبلغان در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: ۵۴ بقعه شاخص استان میزبان برگزاری این مراسم هستند.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برنامه های دهه پایانی ماه صفر در 54 بقعه متبرکه استان لرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به اعزام مبلغان بومی و غیر بومی در امام زادگان استان لرستان افزود: برنامه های دهه آخر صفر با حضور مبلغان به منظور تبیین و ترویج ارزشها و آموزه های دینی در بقاع متبرکه و در جمع زائران برگزار می شود.

برگزاری «پیاده روی حرم تاحرم» در لرستان

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری همایش پیاده روی حرم تا حرم در استان لرستان خبر داد و گفت: این مراسم در دهه پایانی ماه صفر با حضور مردم استان و مبلغان برگزار می شود و هدف از برگزاری این مراسم نهادینه سازی ارزش ها و تقویت معنویت در جامعه به ویژه بین نسل جوان مؤثر است.

وی با بیان اینکه پیاده روی حرم تا حرم در خرم آباد از امام زاده زیدبن علی(ع) خرم آباد تا امام زاده عبدالله(ع) برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری این مراسم فرصتی برای نهادینه سازی معارف دینی و ترویج سیره و سنت اهل بیت(ع) در جامعه است.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه عنوان داشت: قرائت زیارت در روز اربعین با حضور مبلغان اعزامی در بقاع متبرکه استان لرستان برگزار می شود و مبلغان اعزامی در راستای معرفت افزایی و بیان اهداف و آرمان های قیام امام حسین(ع) سخنرانی می کنند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برپایی موکب علی اصغر(ع) در عراق خاطرنشان کرد: این موکب با همکاری و تعامل اوقاف استانهای لرستان، سمنان، گیلان و مازندران برای خدمت رسانی به زائران اربعین برپا شده است./۹۴۵۹/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات