۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۳۶۵۶۲
رییس اسبق صداوسیما:

هیچکس بهتر از وزیر امور خارجه نمی تواند راوی بدعهدی های آمریکا باشد

ضرغامی گفت: اگر پیشنهاد کردم سخنران جلوی لانه جاسوسی، وزیر امور خارجه ایران باشد به ‌همین دلیل بود که هیچکس مانند آقای ظریف نمی‌ تواند راوی بدعهدی آمریکا باشد.
عزت الله ضرغامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عزت الله ضرغامی، رییس اسبق سازمان صدا و سیما ظهر امروز در سخنرانی مراسم پایانی راهپیمایی یوم الله 13 آبان که همزمان با سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به این که شرایط مشابهی در برخی زمینه ها بین 13 آبان 58 با این روزهای انقلاب اسلامی وجود دارد، گفت: امروز از این جهت مشابه سال 58 است که آن سال هم مردم مقابل آمریکا همگرا شدند و قصه تسخیر لانه جاسوسی پیش آمد و همه متوجه شدند آمریکا قابل اعتماد نیست؛ امروز هم مسأله برجام و بدعهدی آمریکا به همه مردم و مسؤولان، چه کسانی که از اول این بدعهدی را می‌دانستند و چه کسانی که مقداری خوش‌ بین بودند، ماهیت آمریکا را نشان داد.

رییس اسبق سازمان صداوسیما اظهار کرد: لانه جاسوسی آمریکا یک سفارتخانه نبود و محلی بود که تا زمان پیروزی انقلاب تمامی اقدامات لازم را برای حفظ شاه و طاغوت انجام داد و بعد هم که انقلاب پیروز شد، به همان رویه خود ادامه داد و به یک قرارگاه نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی علیه ملت ایران تبدیل شده بود.

عضو شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: فتنه ‌های ابتدای انقلاب برای براندازی یک حکومت کافی بودند اما جمهوری اسلامی بر همه آن ها فائق شد و با پیگیری ها مشخص شد که تمام این طراحی ‌ها در داخل سفارت آمریکا صورت می گرفت و ای نسفارت خانه تبدیل به یک لانه جاسوسی و قرارگاه عملیاتی شده بود.

13 آبان نفوذی های آمریکا در دولت موقت را رسوا کرد

ضرغامی با بیان این که امام بزرگوار ما مرتباً در مورد خطرات آمریکا تذکر می ‌داد و مردم را آگاه می‌کرد، افزود: شاید مهم ترین فرمایشات امام(ره) درباره آمریکا در همین ایام صورت گرفت اما دولت موقت نه تنها توجهی به هشدارهای امام راحل نمی‌کرد بلکه سیاست‌ هایش با آمریکا هماهنگ بود و برخی از اعضای آن نیز به جرم جاسوسی برای آمریکا دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اسناد کشف شده از لانه جاسوسی نشان داد که افرادی در خود دولت موقت و حتی در حد سخنگوی دولت موقت، از محورهای جاسوسی در کشور بودند که بعداً همه آن ها محاکمه شدند و به زندان رفتند.

ضرغامی که از دانشجویان پیرو خط امام(ره) بوده است، یادآور شد: دانشجویان پیرو خط امام برای آگاه سازی مردم از توطئه های آمریکا به این نتیجه رسیدند لانه را اشغال و پیامشان را به دنیا برسانند و سپس سراغ درسشان بروند اما اتفاق عجیبی رخ داد. کسی پیش بینی نمی‌کرد که این اقدام دانشجویان منجر به حرکت عظیم مردمی شود و افکار عمومی پشت این حادثه آمده و مردم به صورت شبانه‌روزی تجمع عظیم داشته و در مقابل آمریکا بایستند.

رییس اسبق سازمان صداوسیما گفت: از سال 58 برخی جریان ها سعی کردند این دشمنی های آمریکا را نزد چشم مردم کمرنگ کنند اما امروز همه مردم همگرا و متحد در برابر آمریکا ایستاده اند. اگر آقای رییس جمهور در سخنرانی خود می‌گوید «مگر شرق آسیا دیوانه‌ شده اند که با آمریکا مذاکره کنند؟» و مسؤولان سیاست خارجی ما از بدعهدی آمریکا سخن می گویند، این جمله مهمی است.

ضرغامی با اشاره به تجربه برجام، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند با ملت ایران دشمن هستند و امروز معنای عبارت رهبر معظم انقلاب درباره لزوم نرمش قهرمانانه در برابر دشمن را متوجه می‌شویم. امروز همه مسؤولان فهمیدند که دغدغه آمریکا مسائلی مانند هسته‌ای، موشکی و حقوق‌ بشر نیست؛ بلکه آن ها از یک ایران مقتدر که تبدیل به ابرقدرت شده، هراس دارند.

وی با اشاره به پیشنهادی که برای سخنرانی وزیر امور خارجه در راهپیمایی 13 آبان سال جاری مطرح کرده بود، خاطرنشان کرد: اگر پیشنهاد کردم سخنران جلوی لانه جاسوسی، وزیر امور خارجه ایران باشد به ‌همین دلیل بود که هیچکس مانند دکتر ظریف نمی‌ تواند راوی بدعهدی آمریکا باشد و ایشان اخیراً خطاب به اروپایی‌ ها هم فرمایشات خوبی داشتند و به آن ‌ها گفتند «شما در جنگ از صدام حمایت کردید و امروز می‌گویید ما موشک نداشته باشیم. مگر فرانسه از صدام حمایت نکرد؟ مگر سلاح شیمیایی را آلمان به صدام نداد؟»

اگر آمریکا دست از پا خطا کند، باید بداند که منافعش در تیررس جمهوری اسلامی است

ضرغامی با بیان این که «آخرین توطئه آمریکایی ها علیه ملت ایران، مسأله استقلال کردستان عراق، در راستای ایجاد اسرائیل جدید بیخ گوش ایران بود»، افزود: جمهوری اسلامی در برابر این توطئه ایستاد و گفت «باید از تمامیت مرزی عراق دفاع شود» و دیدیم که دولت عراق خوب عمل کرد و حشدالشعبی و بسیج عراق که از ایران الگو گرفته، بدون خونریزی کرکوک را گرفتند و بارزانی که خود را رهبر جدید کردستان می‌دید، استعفا داد و رفت. آمریکا این‌ها را می‌بیند و به همین دلیل با ملت ایران برخورد می‌کنند.

رییس اسبق سازمان صداوسیما در پایان تصریح کرد: این روزها آمریکایی ها در مورد موشک ‌های ما ابراز نگرانی می کنند و می‌گویند نباید موشک داشته باشید. اولاً بدانند ما اگر موشک داریم، همه فناوری آن متعلق به خودمان است و بسیار دقیق عمل می‌کند. از سوی دیگر بدانند که به اندازه کافی مواضع و پایگاه‌های آن ها در برد موشک‌های ماست. به آمریکایی‌ها می‌گوییم اگر دست از پا خطا کنید، توان و قدرت موشکی ایران قادر است در هر نقطه‌ای که منافع شما موجود باشد، آن را با خاک یکسان کند./820/۲۰۲/ح

ارسال نظرات