۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۳۶۵۶۵
امام جمعه تبریز:

مساجد تنها مکانی برای برپایی مجالس ترحیم نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اجرای برنامه های متنوع و خلاقانه فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد منجر به جذب حداکثری نسل پویا و آینده‌ساز جامعه می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، عصر امروز در جمع اعضای هیأت امنا، انجمن اسلامی، پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم تبریز اظهار داشت: نقش مساجد در تعالی معنوی و معرفتی جامعه غیرقابل انکار است.
وی با بیان این‌که برپایی نمازهای جماعت در صحن مساجد عاملی برای نزدیکی قلوب مؤمنین و همچنین وحدت مسلمانان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز جوانان غیرتمندی هستند که در مساجد به روشنگری رسیده اند.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مساجد تنها مکانی برای برپایی مجالس ترحیم نیست، تصریح کرد: اجرای برنامه های متنوع و خلاقانه فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد منجر به جذب حداکثری نسل پویا و آینده‌ساز جامعه می‌شود، متولیان امور مساجد بایستی از حضور کودکان در مساجد استقبال کنند و آنان را به ترغیب برای مشارکت در برنامه های مسجدی بکنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه مساجد در تاریخ سیاسی کشور نیز نقش مهمی بر عهده داشته اند، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت علما، حوزه های علمیه و متولیان مسجدی بوده است، مساجد به عنوان پایگاه هایی در جهت رشد فکری مردم انقلابی همواره مطرح بوده اند.
وی خواستار گسترش فرهنگ مشارکت عمومی در احداث مساجد شد و افزود: مساجد بایستی متکی به کمک های مردمی و خیرین باشند، دخالت دولت در امور مساجد منجر به کاهش اثرگذاری برنامه های مسجدی خواهد بود؛ هر چند دولت نباید نسبت به حمایت از مساجد و برنامه هایش غافل باشد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از نقش محوری امام جماعت مسجد چهارده معصوم شهرک پرواز تبریز در همگرایی فعالان مسجدی گفت: این تعامل و همگرایی الگویی برای دیگر مساجد است، متأسفانه در برخی مواقع شاهد درگیری فعالان مسجدی با یکدیگر هستیم که حاصلی جز پراکندگی مردم ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بر ضرورت بصیرت سیاسی جوانان تاکید کرد و گفت: اگر جوانان مسجدی آگاهی لازم نسبت به مسائل سیاسی و جریان‌های روز جامعه نداشته باشند، در انتخاب مسیر حق از باطل دچار اشتباه و سردرگمی خواهند شد، باید دانست که دشمنان به دنبال انحراف متدینین و بچه های مسجدی است./
۹۳۵/پ۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات