۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۳۶۶۰۰

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تاکید بر ضرورت راه اندازی مرکز مطالعاتی و پژوهشی زنان در استان ها، برپایی نمایشگاه کشوری آثار فضای مجازی با موضوع نماز و تاکید بر استفاده از مشارکت مردم و خیرین در حوزه فرهنگی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، الهام محمدی مسؤول امور زنان و خانواده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان در نشست زنان نخبه و فعال اجتماعی، فرهنگی استان ضمن تشکر از فعالان و نخبگان زن استان گفت: به حق تاکنون در عرصه های گوناگون با انجام فعالیت های گسترده نقش کلیدی و بسزایی در پیشبرد اهداف سازمان ها و سلامت جامعه داشته اند.

وی افزود: احیا و حفظ نقش مادری، اصلاح سبک زندگی و تلاش برای سلامت محیط خانواده از مهمترین معروفات و آشفتگی نظام خانواده از منکراتی است که در انجام برنامه های مرتبط با امر به معروف بایستی به آن بپردازیم.

محمدی ادامه داد: متأسفانه باید احساس نگرانی بیشتری کنیم چرا که با وجود حجم گسترده فعالیت های فرهنگی و برنامه ریزی دولت، آسیب های اجتماعی در بین همه اقشار به ویژه زنان، متعدد و فراگیر شده است که بایستی نهیبی به خود بزنیم.

مسؤول امور زنان و خانواده ستاد هرمزگان با تأکید بر ضرورت افزایش مشارکت مردمی بیان کرد: برای کنترل و مقابله با آسیب های حوزه زنان، زنان خود گره گشایی کنند. چه بسا زنان همیشه مسئولیت پذیر بوده و مسئولیت بیشتری نیز در سلامت نهاد خانواده و اجتماع دارند.

محمدی افزود: سکوت و بی تفاوتی یک آسیب و در حقیقت ظلمی در حق خود، فرزندان و جامعه می باشد که زنان با مطالبه گری بیشتر و فعالیت جهادی می توانند مشکلات و موانع حوزه زنان در استان را مرتفع کنند.

مسؤول امور زنان و خانواده ستاد بیان داشتند: تشکیل گروه خیرین حوزه زنان از بین زنان فعال اقتصادی و فرهنگی، طرح اندیشی و برنامه ریزی حوزه زنان در شورای فرهنگ عمومی، راه اندازی مرکز مطالعات زنان و خانواده در قالب یک مرکز علمی کاربردی از لازمه های حوزه زنان در این استان است.

در این نشست از زنان فعال استان ازجمله میترا قاسمی راد (بانوی کارآفرین خیر استان)، قدسی اعظم رضایی (بانوی فعال قرآنی)، معصومه عالی پور (بانوی ورزشکار نمونه)، پروانه ماندگاری (بانوی مؤلف و نویسنده نمونه استان)، لیلا سالاری (استاد بسیجی و فعال در عرصه های علمی و فرهنگی)، مریم آبسیه (بانوی فعال رسانه و فرهنگ استان)، زیبا بنی اسد (پژوهشگر فعال اجتماعی)، مهین زارع (بانوی فعال فرهنگی اجتماعی استان)، فاطمه نوروزیان (پزشک فعال در حوزه سلامت و فرهنگ استان)، معصومه هوشمند (بانوی فعال فرهنگی و مذهبی)، تجلیل به عمل آمد.

نمایشگاه کشوری آثار فضای مجازی با موضوع نماز در هرمزگان برپا می‌شود

علی رئوفی قائم مقام استاندار هرمزگان در جلسه هماهنگی برپایی نمایشگاه اجلاس سراسری نماز گفت: نمایشگاه کشوری آثار فضای مجازی با موضوع نماز همزمان با برگزاری اجلاس سراسری نماز با محوریت فضای مجازی در هرمزگان برپا می‌شود.

وی افزود: نماز و امام حسین(ع) از یکدیگر جدا نیستند و مصداق آن اقامه نماز ظهر عاشورا و درخواست فرصت حضرت برای اقامه نماز و قرائت قرآن در عصر تاسوعا از محاصره کنندگان است.

قائم مقام استاندار هرمزگان در اجلاس سراسری نماز با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان، تصریح کرد: بیش از 700  نفر از فعالان حوزه نماز کشور در اجلاس سراسری نماز با محوریت فضای مجازی  به میزبانی هرمزگان در شهر بندرعباس شرکت می‌کنند.

رئوفی بیان کرد: با توجه به اهمیت اين اجلاس یکی از سران سه قوه کشور در اجلاس سراسری به میزبانی استان شرکت و به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار فضای مجازی در خصوص نماز همزمان با اجلاس سراسری نماز در هرمزگان، بيان داشت: نمایشگاه آثار نمازی  درحوزه‌های مختلف با محوریت فضای مجازی همزمان با برگزاری اجلاس سراسری نماز به مدت یک هفته در استان برپا خواهد بود .

قائم مقام استاندار هرمزگان در اجلاس سراسری نماز گفت: در نمایشگاه آثار نمازی، آثار تولیدی و ارسالی از سراسر کشور با محوریت فضای مجازی به دبیرخانه اجلاس در تهران به نمایش عموم گذاشته خواهد شد و این نمایشگاه، نمایشگاهی کشوری از آثار فضای مجازی در ارتباط با نماز است و به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ستاد اقامه نمازهرمزگان مربوط نمی‌شود و فعالان هرمزگانی نیز در حوزه نمازآثار خود را به دبیرخانه اجلاس ارسال كنند.

رئوفی با تاکید بر لزوم پررنگ‌تر شدن تبلیغات و اطلاع‌رسانی اجلاس نماز در فضای عمومی استان هرمزگان، اضافه كرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاس سراسری نماز، ضروری است که تبلیغات و اطلاع‌رسانی پررنگ‌تری در این خصوص در فضای عمومی استان توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران صورت گیرد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان امکانات خود را برای برگزاری هرچه بهتری اجلاس بسیج کنند و همکاری مستمر و نزدیکی با ستاد برگزاری اجلاس داشته باشند.

کشف290کیلوگرم موادمخدر در مرزهای پارسیان

علی‌اصغر خرم‌روی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف 290 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک طی عملیاتی توسط مرزبانان پر تلاش ناوگروه شناوری پارسیان خبر داد.

وی افزود: ماموران ناوگروه شناوری پارسیان  با گشت‌های مستمر و کمین‌های هدفمند طی یک‌سری کار اطلاعاتی از جابجایی یک محموله موادمخدر در جنگل‌های حرا در اطراف آبهای این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در ادامه گفت: مرزبانان بلافاصله جهت بررسی دقیق به محل اعزام و پس از ساعت‌ها کمین در جنگل‌های اطراف، یک فروند شناور در حال تخلیه بسته‌های مشکوک به داخل یک دستگاه خودرو را مشاهده کردند.

وی بیان داشت: قاچاقچیان با مشاهده مأموران از محل متواری شدند.

خرم‌روی افزود: ماموران بلافاصله به تعقیب خودرو پرداخته و در نهایت در یکی ار محلات پارسیان خودرو مذکور که وانت پراید یخچالدار بوده را توقیف می‌کنند.

وی گفت: در بررسی از خودروی توقیفی 290 کیلو موادمخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد که در این رابطه یک نفر از قاچاقچیان سوداگر مرگ که تبعه کشور افغانستان می‌باشد نیز دستگیر شد.

این مقام مرزبانی در خاتمه گفت: موادمخدر سبب تغییرات بارز در مغز و رفتار فرد و در نهایت پاشیده شدن کانون گرم خانواده می‌شود.

تاکید بر استفاده از مشارکت مردم و خیرین در حوزه فرهنگی

فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست هم‌اندیشی بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات دستگاه‌های فرهنگی استان هرمزگان گفت: در عرصه فرهنگ به جای کار کمی باید کار کیفی مناسب صورت گیرد و با برنامه‌ریزی محصول فرهنگی مناسب تولید و عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با هنجارسازی در جهت اصلاح ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی گام برداریم، عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها از تاثیرگذارترین نهادهای اجتماعی هستند و هر نهالی در این نهادها کاشته می‌شود باید از آن مراقبت کافی صورت گیرد تا به نتیجه برسد.

همتی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی استان باید تلاش کنند تا در تمامی ابعاد فرهنگی و اجتماعی هم‌افزایی ایجاد شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی نباید تنها به منابع دولتی متکی باشند، افزود: در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی و خیرین و عناصر علاقه‌مند که حاضرند در حوزه فرهنگی کار و مشارکت کنند، استفاده شود.

همتی به جاذبه‌های گردشگری هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: از رسانه‌های استان به خصوص صدا و سیمای مرکز خلیج فارس می‌خواهم این جاذبه‌ها و مناطق گردشگری استان را به خوبی معرفی کنند تا هموطنان تشویق شوند که به این مناطق بیشتر سفر کنند.

وی با بیان اینکه جلسات دستگاه‌های فرهنگی استان باید به شکل منظم برگزار شود، اظهار داشت: این جلسات باید نتیجه و خروجی مشخصی داشته باشد که تبدیل به محصول فرهنگی شود و از میزان تاثیرگذاری آن نیز ارزیابی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: هرکدام از دستگاه‌های فرهنگی باید جمعیت مخاطب خود را بشناسند و با زبان و روش مخصوص برای مخاطب خود کار فرهنگی و تبلیغی داشته باشند.

همتی خواستار دوری از کارهای کلیشه‌ای روزمره شد و بیان داشت: در عرصه فرهنگ به جای کار کمی باید کار کیفی مناسب صورت گیرد و با برنامه‌ریزی محصول فرهنگی مناسب تولید و عرضه شود./851/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات