۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۳۶۶۲۳
اربعین؛

با کاروان عشق

این کاروان تا انتهای تاریخ ادامه دارد و تو گویا همراه شده ای با اولیا و اوصیا؛ در طواف عشق؛ در مسیر دلدادگی و شیدایی؛ در طریق بندگی؛ در راه کربلا.
فعالیت تبلیغی طلاب در مسیر پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاروان عشق راهی شده است... در مسیر عاشقی... در طریق رسیدن به انتهای عشق...

اینجا عشق معنا می شود و شور و حماسه رنگی دیگر به خود می گیرند...

اینجا عاشق ترین مردمان همگام با قدم های جابر، عمود به عمود و خیمه به خیمه راه می پیمایند تا به منزلگاه عشق درآیند.

بانگ دلکش و گوش نواز اربعین؛ آواز رحیلی است که شکوه عشق را فریاد می زند و عاشق ترین انسان ها را به مطاف عشق عاشورایی ارباب می کشاند.

اینجا حماسه عشق رقم می خورد و نَفس به مسلخ و قربانگاه عاشقی کشیده می شود و دل در طواف روی دلدار شکوه عشق را فریاد می زند و قاصد حماسه ای نامیرا و ابدی در ظلمانی ترین شب های تاریخ می شود.

نهال عشق حسینی اینجا بال و پر می گیرد و ریشه در وجود انسان می زند؛ گویا در صور دمیده شده و این مردمان از فراسوی تاریخ برخاسته اند و چونان جاماندگان کاروان عشق، با پای دل، گام در مسیر عشق می نهند.

اینجا صفحه های کتاب قطور عشق نگاشته می شود و هر فرد صفحه ای از این دایرة المعارف عاشقی است که آمده تا پیمان مجددی ببندد با پرچمدار عشق و حماسه.

نبض افلاک در این مسیر می زند و خاطر تاریخ خاطره نگار شور شیدایی عشق حسینی می شود.

تاریخ تمام قد دربرابر عظمت این حماسه برخاسته و تعظیم می کند؛ هنرنامه پر رنگ و نگار عشق در اینجا مصور می شود؛ گویا تصویرگری الهی این حماسه ماندگار را بر کلک خیال نقش، عشق می زند.

در این سرزمین که گام می زنی، شکوه عشق در برابر چشمانت گردن می افرازد و شاخه های معطر دعا و مناجات، نسیم دل انگیز و عطر جان نواز عاشقی را در مشامت می پراکند.

اگر چشم سر ببندی و چشم دل بگشایی؛ خیل ملائک را می بینی که پر و بال گشوده اند و فرش بر پیشگاه قدوم زائران می گسترانند و این هنگامه شگرف را به نظاره می نشینند.

این کاروان تا انتهای تاریخ ادامه دارد و تو گویا همراه شده ای با اولیا و اوصیا؛ در طواف عشق؛ در مسیر دلدادگی و شیدایی؛ در طریق بندگی؛ در راه کربلا.

نینوا نامت را فریاد می زند و جاده های وصال به معشوق تو را می خوانند و بر قدومت بوسه می زنند.

قیامتی کبرا برپا شده است و اربعین این جویبار همیشه جاری، در رگ های تاریخ به جریان افتاده است و عاشقان رود رود به اقیانوس بی کران عشق و عاطفه، محبت و معرفت گره می خورند و در جزر و مد عاشقی همراه و همنوا با کاروان عاشورا می شوند.

هنوز زنگ جرس کاروان عاشورا در گوش تاریخ، عشق را زمزمه می کند و چشمه های محبت خون خدا در قلب ها جاری می شود.

اربعین کاروانی به درازای تاریخ است؛ به ژرفای عشق؛ کران تا کران عاطفه را در بر می گیرد و تو را مسحور عشق می کند و در دریای متلاطم و طوفانی سیاهی و تباهی، به ساحل امن و امان می رساند.

همراه کاروان عشق که می شوی سرخی شفق را می بینی که از پس شب های ظلمانی سربرآورده و طلوع سحر را به نظاره می نشینی.

این کاروان تا انتهای تاریخ جاری است و ای دل تو نیز همراه شو با کاروان عشق؛ با خیل عشاق عاشورایی؛ سینه به سینه عشق شو و شکوه عاشقی را فریاد بزن و عاطفه و احساس و محبت و معرفت را کران به کران معنا کن./872/ی۷۰۴/ج

ارسال نظرات