۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۳۶۶۳۱

سفر تبلیغی نماینده خبرگان رهبری به کشور ترکیه

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در قالب سفری تبلیغی وارد کشور ترکیه شد و از مراکز فرهنگی، دینی و مذهبی این کشور اسلامی بازدید کرد.
سفر تبلیغی نماینده خبرگان رهبری به کشور ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در سفری تبلیغی وارد کشور ترکیه شد و از مراکز فرهنگی، دینی و مذهبی این کشور اسلامی دیدن کرد.
بنابر این گزارش، در جریان این سفر وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه، در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی از مؤسسه کوثر شهر استانبول به ارایه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شیعیان ترکیه پرداخت و اظهار داشت: مؤسسه کوثر یکی از مراکز فعال در مناسبت‌های مختلف مذهبی است.
همچنین شیخ قدیر آکاراس، رییس اتحادیه علمای ترکیه ضمن دیدار با نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گزارشی از فعالیت های مؤسسه کوثر ترکیه ارائه کرد و گفت: تعامل میان مسلمانان ایران و ترکیه منجر به وحدت حداکثری بوده و همین امر منجر به نگرانی دشمنان اسلام است.
امام جمعه مراغه نیز در سخنانی با تأکید بر این‌که وحدت امت اسلامی توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد، افزود: همه ساله شاهد حضور میلیون‌ها مسلمان از سراسر دنیا در آئین اربعین حسینی هستیم، حضور مسلمانان ایران و ترکیه در این اجتماع عظیم جهانی خود تجلی وحدت امت اسلامی است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت ظرفیت گردشگری مذهبی در کشورهای ایران و ترکیه گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی فرصتی برای تبادلات فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور ایران و ترکیه است.
گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری قرار است در این سفر چند روزه ضمن دیدار با شخصیت های فرهنگی و دینی کشور ترکیه، از دیگر مراکز فرهنگی، مساجد تاریخی و مؤسسات دینی فعال در شهرهای مختلف ترکیه دیدن کند./935/پ
۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات