۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۳۶۶۷۸
آیت‌الله محمدی ری شهری مطرح کرد؛

قبولی عبادت به کیفیت آن است نه کمیت

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ عمل خیری نزد خداوند کوچک و بی ارزش نیست، گفت: انسان هنگام عبادت بیش از آن که به کمیت آن توجه کند لازم است به کیفیت و چگونگی انجام آن دقت داشته باشد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: انسان در دعای نورانی مکارم الاخلاق از خداوند متعال درخواست می‌کند تا هنگام عبادت نه تنها کسل نباشد بلکه در انجام آن فرایض عبادی نیز دچار تنبلی و سستی نشود.

وی افزود: براساس آیات و روایات، انسان در انجام عمل عبادی هر چند کوچک نیز نباید کسالت و سستی داشته باشد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با استناد به قرآن کریم، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: بپرهیزید از تنبلی در عبادت، پروردگار شما مهربان است و از عبادت و افعال نیکویتان هرچند اندک باشد سپاسگزاری می‌کند؛ گاهی انسان هنگام خواب به تصور آن که گرفتن وضو و یا اقامه نافله شب عبادت کوچکی است به ترک آن اقدام می‌کند در حالی که از این مهم غافل است که گاهی خداوند با همان یک وضو انسان را رستگار می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان نباید هیچ عمل خیری و یا عبادتی را کوچک تلقی کند چرا که گاهی همان یک عبادت مورد قبول خداوند متعال قرار می‌گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی یک عمل خوب انسان سبب بهشتی شدن او می‌شود، خاطر نشان کرد: انسان در عبادت خود بیش از آن که به کمیت اعمال عبادی توجه کند لازم است به کیفیت آن دقت داشته باشد، پیامبراکرم(ص) فرمودند: انسان هنگام عبادت باید نشاط داشته باشد و از کسالت و سستی اجتناب کند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات