۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۵۳۶۷۰۵
همزمان با دهه پایانی صفر؛

۳۵ کاروان پیاده از بجنورد عازم مشهد مقدس می‌شوند

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) ۳۵ هیأت مذهبی بجنورد در قالب کاروان‌های پیاده عازم مشهد مقدس می‌شوند.
مسیر پیاده روی از نجف به کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، شامگاه یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای هیئات مذهبی شهرستان که در آستانه اربعین حسینی و دهه آخر صفر برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ساماندهی کاروان‌های پیاده‌ای که به سمت حرم مطهر رضوی در حرکت خواهد بود در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته ۳۳ هیأت مذهبی در قالب کاروان‌های پیاده به سمت مشهد مقدس اعزام شدند که پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد و به 35 هیأت برسد.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: هیأت‌های مذهبی روستایی که در مسیر حرکت کاروان‌های پیاده به سمت مشهد مقدس هستند همچون گذشته با برپایی ایستگاه‌های متعدد صلواتی، پذیرای زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) خواهند بود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی در مسیر حرکت زائران امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) است وظیفه داریم به‌خوبی از میهمانان آن حضرت پذیرایی کرده و موجبات آرامش خاطر آنها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳ هیئت مذهبی در قالب کاروان پیاده به سمت مشهد مقدس حرکت کردند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هیئت مذهبی شهرستان برای حرکت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) اعلام آمادگی کرده‌اند که روزانه با مراجعات بیشتری در این زمینه مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌شود ثبت‌نام هیئت‌های مذهبی برای حرکت به سمت مشهد مقدس از گذشته هم بیشتر باشد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف عزاداری در دهه آخر ماه صفر اضافه کرد: برنامه‌های عزاداری و ادعیه دهه آخر ماه صفر به‌صورت محوری در محل حرم مطهر امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار خواهد شد.

به گفته حجت‌الاسلام هدایتی در روز اربعین حسینی هیئت‌های مذهبی بجنورد، حرکت خود را در قالب دسته‌های عزاداری به سمت حرم امام‌زاده سید عباس (ع) از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح مورخه ۱۸ آبان ماه آغاز خواهند کرد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات