۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۶۷۰۹
اربعین؛

پیاده روی اربعین مشت محکمی بر دهان داعش و مخالفان زیارت است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به پیام های اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین مشت محکمی بر دهان داعش است که با زیارت مخالف هستند.
نعیم آبادی

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به اهمیت و فضیلت اربعین سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین در مجموعه مستحبات دین مبین اسلام، در اوج قرار گرفته که در این زیارت افزون بر تجدید بیعت با امام حسین(ع)، حاوی درس های فراوانی برای مومنان است.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه زیارت در مکتب تشیع جایگاه ویژه ای دارد افزود: هر کس متن زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) را در محضر امام بخواند در احیای روحیه دینی موثر است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: زیارت در مناسبت های ویژه که مهمترین آنها زیارت اربعین است، از اهمیت بالایی برخوردار است، اهمیت این زیارت به حدی است که به عنوان یکی از نشانه های شیعه بودن مطرح است.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر، زیارت اربعین ابعاد دیگری پیدا کرده و یا ابعاد قبلی آن پررنگ تر شده است، افزود: در شرایط کنونی، زیارت اربعین، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان استکبار جهانی است و زائران با حضور گسترده خود در این اجتماع عظیم، قدرت دین را به دشمنان نشان می دهند.

وی در ادامه گفت: استکبار جهانی به خیال خام خود، فکر می کند که دین همانند جوامع غربی خود، مرده است، اما دین اسلام زنده است و علائم زنده بودن دین مبین اسلام نیز حضور 20 میلیونی زائران در اربعیت حسینی است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی و زیارت قبر سیدالشهدا(ع)، مشت محکمی بر دهان داعش است که با زیارت مخالف اند، تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بستند و علیه زیارت ائمه اطهار(ع) تبلیغ کردند، اما زیارت اربعین نشان می دهد که نه تنها تبلیغات آنان اثر نکرده بلکه بر شکوفایی این حرکت افزوده شده است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به پیام های فراوان اجتماع عظیم اربعین حسینی بیان داشت: یکی از پیام های زیارت اربعین، این است که مستکبرین سرجای خود بنشینید نه تنها ذره ای از عشق و محبت ما به دین و سالار شهیدان کم نشده بلکه این عشق و محبت روزبه روز بیشتر و پر رنگ تر می شود.

وی، زیارت اربعین را یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: در گذشته چنین شرایطی برای زیارت اربعین سید و سالار شهیدان فراهم نبود، اما امروزه اجتماع عظیم اربعین حسینی به محلی برای عرض ارادت جهانیان به امام حسین(ع) تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: زائران در پیاده روی اربعین حسینی سعی کنند امام حسین(ع) و اهداف قیام عاشورا را به جهانیان بشناسانند.

آیت الله نعیم ابادی با بیان اینکه زیارت اربعین آداب خاصی دارد، افزود: در زیارت اربعین، انسان باید با خضوع و خشوع و قلبی متوجه، سیدالشهدا(ع) را زیارت کند، چراکه در روایات فراوانی بیان شده که هر کس در زیارت اربعین از خداوند چیزی طلب کند باری تعالی حتما به وی عطا می فرماید، بنابراین مومنان این فرصت را از دست ندهند./851/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات