۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۳۶۷۴۸
آیت‌الله مهدوی اصفهانی:

حجت الهی مصداق انسان کامل است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حجت الهی مصداق انسان کامل است، گفت: اولیای الهی با اختیار خود مسیر کمال را طی کردند و خداوند به انسانها امر کرد تا همگام با آنان در مسیر هدایت قدم بردارند تا بتواند به کمال و رستگاری دست یابد.
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی اصفهانی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مراسمی که به همت هیأت شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) در عمود ۷۲۸ مسیر پیاده روی نجف اشرف به کربلای معلی برگزار شد، گفت: خداوند متعال انسان را به گونه‌ای خلق کرد که بتواند مسیر کمال را طی کند.

وی افزود: انسان به همان میزان که توانایی حرکت به سوی کمال را دارد به همان مقدار می‌تواند در مسیر ضلالت و نابودی گام بردارد و پیش برود برهمین اساس عده‌ای به اسفل سافلین و برخی دیگر به مقام اعلی علیین دست می‌یابند.

آیت‌الله مهدوی اصفهانی با بیان اینکه انسان در برابر عظمت و بزرگی پروردگار مخلوقی فقیر و تهی دست است، ابراز کرد: انسان در مسیر بندگی به تهی دستی خود پی می‌برد و خود را همانند سایه‌ای می‌بیند که در عین بودن وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتخاب مسیر حق و باطل با اراده خود انسان انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: انسان در عالم دنیا می‌تواند در زمره شاکران و یا کافران قرار گیرد و هیچ اجباری در این امر جاری نیست.

وی ادامه داد: عقل انسان را به انجام عمل صالح و شیطان او را به سوی گناه دعوت می‌کند اما همه امور با اراده خود انسان انجام می‌شود اما هنگامی که قیامت می‌شود شیطان را مسبب گناهانش بیان می‌کند در حالی که شیطان تنها دعوت کننده او به سوی گناه بوده است.

آیت‌الله مهدوی اصفهانی با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) انسان‌های کامل هستند، خاطر نشان کرد: تابلوی انسان کامل حجت الهی است آنها نیز با اختیار خود مسیر کمال را طی کردند و خداوند به انسانها امر کرد تا همگام با آنان در مسیر هدایت قدم بردارند تا بتواند به کمال و رستگاری دست یابد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات