۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۷۵۲

مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی معرفی شد

مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رییس ستاد نماز جمعه استان آذربایجان‌شرقی از سوی نماینده ولی فقیه در استان منصوب و معرفی شدند.
حجت الاسلام رسول مشهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، رؤسای دفاتر نماینده ولی فقیه در استان و ستاد نماز جمعه تبریز اظهار داشت: ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی هر شهر و منطقه شناخته می‌شوند.
وی با بیان این‌که رابطه معنوی میان ائمه جمعه و مردم بایستی بدون واسطه و تشریفات باشد، خاطرنشان کرد: دفتر امام جمعه بایستی ملجاء و پناه اقشار مختلف مردم باشد، ائمه جمعه نسبت به مراجعان باید نگرشی به دور از مسائل سیاسی و جناحی داشته باشند، به عبارت دیگر درب دفتر امام جمعه به روی هر کسی که ولایت و نظام اسلامی را قبول دارد، باز است.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ائمه جمعه در ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی مردم نقش مهم و محوری بر عهده دارند، تصریح کرد: تحقق بخشی به مطالبات و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر وظایف ائمه جمعه است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که امام جمعه باید به همه افراد منطقه خود نگاه پدرانه داشته باشد تا مردم نیز همین نگرش را نسبت به او داشته باشند، گفت: حفط اصول بنیادین انقلاب اسلامی و تلاش در جهت وحدت حداکثری مردم از دیگر تکالیف امام جمعه هر شهر است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های چندین ساله حجت الاسلام حسین تقی زاده در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اظهار داشت: این عالم وارسته و انقلابی به علت برخی مسائل خانوادگی توانایی ادامه فعالیت در این مسؤولیت را نداشت و استعفا کرد.
وی با بیان این‌که حجت‌الاسلام رسول مشهوری با پیشنهاد بنده و با تصویب شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم وی در ساماندهی امور مربوط به ائمه جمعه استان موفق عمل کند، ضمن این‌که حجت‌الاسلام فقیه نیز به عنوان رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان انتخاب شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که حجت‌الاسلام موسوی‌شناس نیز به عنوان رئیس ستاد نماز جمعه استان منصوب می شود، گفت: امیدواریم با تدبیر نهاد نماز جمعه در جذب جوانان و جوان‌گرایی در این نهاد موفق باشند؛ اعتقاد داریم سنگر نماز جمعه بایستی با حضور جوانان خوش‌فکر، خلاق و مبتکر همراه باشد./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات