۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۷۶۸
وزیر کشور در معارفه استاندار مازندران:

استانداران مشی اعتدال داشته باشند/ تعهد ما با مردم است

وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار جدید مازندران گفت: هیچ وقت خودمان را در حاشیه مسائل سیاسی قرار نمی‌دهیم و تعهد ما با مردم است.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در مراسم معارفه استاندار جدید مازندران، گفت: جابجایی مدیران در بدنه استانداران با هدف استفاده از تجارب، خلاقیت، نوآوری مدیران استان‌های مختلف صورت می گیرد.

وی از مازندران به عنوان یکی از استان های موفق کشور در ابعاد مختلف یاد کرد و افزود: خوشبختانه در این استان  شاهد یک وحدت، هماهنگی و همفکری مناسبی میان همه نخبگان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بودیم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با بیان این که مازندران استانی حماسه‌آفرین و ولایی است که مردم آگاه و همیشه در صحنه دارد، تصریح کرد: مازندران از هر منظر استان بی‌نظیری است و می‌تواند پیشرو باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به این که آنچه سبب عقب‌ماندگی استان‌ها شده به برنامه‌ریزی بودجه‌ای قبل از انقلاب برمی‌گردد و استان‌های مرزی از مشکلات بیشتری برخوردار هستند، گفت: استان‌هایی مانند مازندران می‌توانند در سرمایه‌گذاری و بکارگیری امکانات جزء استان‌های جلودار باشد.

وزیر کشور وحدت و همدلی را رمز موفقیت و پیشرفت هر جامعه ای عنوان کرد و بیان داشت: در چهار سال گذشته بنده مدیون کمک ها و مساعدت های نماینده ولی فقیه در مازندران با استاندار بودیم و امیدواریم این همراهی و حمایت ها در دوره جدید نیز ادامه پیدا کند.

مازندران جزء استان هایی با شاخص های امنیتی بالا است

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود به وضعیت امنیت و شاخص های آن در مازندران اشاره کرد و با بیان این که این استان جزء استان هایی با شاخص های امنیتی بالا بوده است، گفت: با رصدهای دقیق شورای تأمین و تلاش های نیروهای نظامی و امنیتی هیچ حادثه خاص امنیتی در این استان نداشتیم.

جابجایی استانداران با هدف بهره مندی از دانش و تجربیات است

وی با بیان این که تصمیم ما در این دولت این بود تا با جابه‌جایی در سطوح استانداران از دانش و تجربیات استانداران استفاده کنیم، گفت: مازندران جزء استان‌هایی بوده که در مدت خدمتم در دولت، موفق بوده است و در حوزه وحدت و همدلی هیچ مشکلی در مازندران نداشتیم.

وزیر کشور به مشارکت بالای سیاسی مردم در مازندران اشاره کرد و افزود: مردم در حوزه سیاسی مشارکت خوبی داشته و با دولت تعامل دارند و انتخابات خوبی از نظر مشارکت و سلامت در مازندران برگزار شد.

رحمانی فضلی با بیان این که دولت با تورم 45 درصدی و تحریم های شدید بر سرکار آمد و نباید این مسائل را از خاطر ببریم، تصریح کرد:  وقتی دولت را تحویل گرفتیم یک میلیون بشکه نفت می‌توانستیم بفروشیم و اکنون به بیش از دو میلیون بشکه رسیده است.

آمریکا در مسأله برجام آبروی خود را برد

وزیر کشور با اشاره به این که دولت بخشی از وقت خود را برای رفع تنش‌های بین‌المللی قرار داد، خاطرنشان کرد: مسأله هسته ای موضوعی ملی بود و همه باید پای کار می‌آمدند تا مشکل رفع شود هرچند که درباره این توافق بین‌المللی، عده‌ای دبه کرده و آبروی خود را می‌برند.

وی با بیان این‌که آمریکا در مسأله برجام بی تعهدی کرده است، افزود: گردش سرمایه و برگشت پول نفت پس از برجام از موضوعاتی بوده که استانداران استان‌ها توانستند مدیریت کنند.

رحمانی فضلی با بیان این که دستگاه‌های اجرایی ما در این شرایط کار کردند و داوری‌ها باید بر اساس شرایط باشد، گفت: هیچ وقت خودمان را در حاشیه مسائل سیاسی قرار نمی‌دهیم و تعهد ما با مردم است.

بنای پاسخگویی به هر انتقادی را نداریم

وی در ادامه سخنان خود افزود: در مسائل مختلف اظهار نظر می‌کنند و آنجا که نیاز بدانیم به برخی انتقادها که منصفانه نیست پاسخ می‌دهیم و بنای این را نداریم به هر انتقادی پاسخ دهیم. 

رحمانی فضلی با بیان این که استانداران ما باید مشی اعتدال داشته باشند، خاطرنشان کرد: اعتدال یک امر عقلی و مشروع و پذیرفته شده عمومی است.

وزیر کشور با اشاره به این که کسانی که در مشی اعتدال گام بر‌می‌دارند با هر رویکرد سیاسی، در مسؤولیت‌ استانداری انتخاب می‌شوند و تجربه اصل دیگری است که در این زمینه مدنظر داریم، تصریح کرد: استانداران، مدیرانی را انتخاب کنند که توان اجرای کار را داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان این که هماهنگی و تعامل هم اصلی مهم در انتخاب استانداران است، گفت: محور کار در استان‌ها قانون است و همه باید به قانون تن دهیم و منافع مردم و امنیت هم مسائل دیگر در این حوزه است.

اقناع‌سازی و مشارکت دلی را در ایجاد هماهنگی مهم می‌دانیم

وی با تأکید بر این که اقناع‌سازی و مشارکت دلی را در ایجاد هماهنگی مهم می‌دانیم، خاطرنشان کرد: دولت‌های اصولگرا نیروهای اصولگرا و دولت‌های اصلاح‌طلب هم نیروهای اصلاح‌طلب بر سر کار می‌آورند و کسی هم خرده نمی‌گرفت‌. دولت ما هم اعتدالی است و باید نیروهای اعتدالی را در  مسؤولیت‌ها قرار دهد.

وزیر کشور در ادامه از استاندار جدید مازندران به عنوان ولایی، معتدل و معتقد نام برد و افزود: امید است استاندار جدید با نمایندگان استان و اعضای مجلس خبرگان رهبری بتواند موفق عمل کند.

ویبا اشاره به سابقه تاریخی مازندران، تصریح کرد: روشنفکری و بینش سیاسی مردم مازندران بسیار مطلوب و عالی بوده و این استان فضای بی نظیری بوده و از حیث منابع طبیعی، موقعیت، شرایط و نیروی انسانی خوب موفق است.

اقتصاد مقاومتی اولویت نخست دولت است

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که اقتصاد مقاومتی اولویت نخست دولت است، تصریح کرد: اقتصاد را باید باز کنیم تا مردم وارد شوند.

رحمانی فضلی با تأکید بر این که دولت خود را موظف می‌داند از طریق اقتصاد مقاومتی به سمت تغییر نظام اداری و بودجه‌ریزی سوق یابد، گفت: علیرغم همه اقدامات صورت گرفته اما هنوز اقتصاد کشور به مفهوم واقعی کلمه مردمی نیست. اقتصاد ایران قبل از انقلاب بیش از 85 درصد دولتی بوده است و باید در این زمینه تغییراتی صورت دهیم.

وی بر ضرورت مردمی کردن اقتصاد در کشور تأکید کرد و با بیان این که مشارکت مردم در عرصه اقتصادی و سیاسی باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای ورود بخش خصوصی در برنامه های اقتصادی فراهم ششده است و باید تلاش شود تا مدیریت اقتصاد کشورمان بر اساس اقتصاد مقاومتی رشد کند.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به تلاش های گسترده دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی برای کاهش بینش سیاسی مردم کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمن در این بخش با تحریم های اقتصادی و سیاسی تلاش می کند به اهداف خود دست پیدا کند.

ضرورت وحدت در حوزه سیاست داخلی کشور

رحمانی فضلی با بیان این که امروز در داخل کشور نیازمند یک وحدت و همبستگی مناسبی داریم، خاطرنشان کرد: باید در حوزه سیاست داخلی یک وحدت مناسبی در داخل وجود داشته باشد تا بتوانیم توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

گزارش اقدامات ۵۰ ماهه از زبان استاندار سابق

ربیع فلاح جلودار، استاندار سابق مازندران نیز در این مراسم با بیان این که آغاز فعالیت بنده در سال 92 با شعار کار بوده است، گفت: 50 ماه در کنار مردم و همراه با آنان درس‌های بزرگ وفاداری، فداکاری، گذشت، ایثار و تلاش را آموختم.

وی با اشاره به اینکه همدلی، همزبانی و انسجام برای استفاده از همه ظرفیت استان را پیگیری کردم، تصریح کرد: مازندران در کمال آسایش و همدلی با مدیران استان فعال بوده است.

استاندر سابق مازندران با اعلام اینکه مازندران با چهار درصد جمعیت کشور از اعتبارات ملی بیش از چهار درصد اعتبارات کشور را دارد، تصریح کرد: توانستیم با توجه به طرح‌های نیمه تمام در مازندران بیش از هشت هزار طرح و پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه بیش از 45 میلیون نفر شب اقامت در استان ضرورت دارد تا دولت توجه به توسعه زیرساخت‌های استان داشته باشد، گفت: مازندران تعلق صرف به مردم استان ندارد چون همه مردم کشور از مازندران استفاده و دولت تدبیر و امید باید راه‌های شمالی را ایمن‌تر کند.

فلاح با بیان اینکه تعریض جاده هراز بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: مازندران به لحاظ اینکه قطب کشاورزی بوده هنوز در حوزه تامین زیرساخت‌های این بخش و مشوق‌های صادراتی توفیقاتی نداشتیم.

سخنرانی اسلامی، استاندار جدید مازندران

محمد اسلامی، استاندار جدید مازندران نیز در این مراسم با بیان این که مازندران را به صدر تراز توسعه‌یافتگی کشور ارتقا می‌دهیم، گفت: شرق و غرب استان، مازندران است و به توسعه متوازن فکر می‌کنیم.

وی با بیان این که در اجرای برنامه‌ها شاهد موفقیت‌هایی بودیم اما با آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی در مازندران مواجه هستیم، افزود: با شعار توسعه پایدار برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

استاندار مازندران با بیان این که با تشکیل اتاق فکر از نیروهای درون و برون‌استانی، توسعه متوازن را شکل دهیم، تصریح کرد: مسائل در مقیاس محلی، راه حل‌های ساده‌تر دارد و نباید این مسائل را به سطح کشور برسانیم.

گفتنی است؛ در این نشست محمد اسلامی به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران معارفه و از زحمات چهار ساله ربیع فلاح جلودار تقدیر شد./۹۵۰/۲۰۱/ح

ارسال نظرات