۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۳۶۷۷۵

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

برگزاری مرحله ششم حدیث خوانی نهج البلاغه،برگزاری درس اخلاق اساتید طلاب، برگزاری کارگاه آیین و اصول درست نویسی، برگزاری نخستین جلسه دفاعیه رساله علمی جامعه‌الزهرا(س) به صورت ویدئو کنفرانس و برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «جایگاه زن و خانواده از دیدگاه مذاهب اسلامی» از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طباطبایی، مدیرکل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) از برگزاری ششمین مرحله حدیث‌خوانی نهج‌البلاغه خبر داد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت شناخت سیره و منش امام علی(علیه‌السلام) وآشنایی طلاب با متون معتبر حدیثی از جمله نهج‌البلاغه و همچنین ایجاد زمینه انس و بهره‌مندی از معارف بلند كتاب  شریف، اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا(س) دوره غیرحضوری حدیث‌خوانی نهج‌البلاغه را برنامه‌ریزی کرده و از فروردین‌ماه سال جاری به مرحله اجرا درآورده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: دوره غیرحضوری حدیث‌خوانی نهج‌البلاغه در ۱۲ مرحله برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان، کتاب نهج‌البلاغه را به صورت تدبری مطالعه و در مسابقات آن شرکت می‌کنند.

طباطبایی تصریح کرد: به منظور تشویق مخاطبان و شرکت‌کنندگان، در هر یک از مراحل این دوره، مسابقه‌ای مستقل برگزار و از افرادی که امتیاز کامل کسب کردند، قدردانی می‌شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در صورت کسب نمره حدنصاب در طول ۱۲ مرحله، گواهینامه شرکت در این دوره را دریافت می‌کنند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س)، مهلت ثبت نام در ششمین مرحله را تا ۲۰ آذرماه عنوان کرد و اظهار داشت: در این مرحله، خطبه های ۲۰۰ تا ۲۳۹ نهج‌البلاغه در نظر گرفته شده است.

طباطبایی با اشاره به مباحث ارائه شده در مراحل قبلی، گفت: در مرحله اول و دوم این دوره، حکمت‌های یک تا ۱۴۷ و ۱۴۸ تا ۳۱۷ نهج‌البلاغه ارائه شد و سومین مرحله شامل حکمت‌های ۳۱۷ تا ۴۸۰ نهج‌البلاغه بود؛ برای چهارمین و پنجمین مرحله نیز نامه‌های یک تا ۴۰ و ۴۱ تا ۷۹ نهج البلاغه در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: بانوانی که به هر دلیل موفق به ارائه پاسخنامه‌های مراحل قبل نشدند، می‌توانند تا پایان آذرماه نسبت به ارسال پاسخنامه‌های خود اقدام کنند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) یادآورشد: علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به ورودی ساختمان شهید بهشتی، سرای ثقلین مراجعه کرده و یا  با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

جلسه درس اخلاق اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

جلسه درس اخلاق طلاب و اساتید جامعه‌الزهرا(س) روز یکشنبه با حضور اساتید و طلاب این مؤسسه و به صورت متمرکز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این جلسه، طلاب مدارس علمیه، مراکز تخصصی و مراکز بین‌المللی و همچنین اساتید جامعه‌الزهرا(س) حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین «هادی حسین خانی»، مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) سخنران این جلسه بود و به سختی های زندگی طلبگی اشاره کرد.

استاد اخلاق حوزه، یکی از مهم ترین عوامل موفقیت علمای دین را داشتن همسران همراه و ثابت قدم عنوان کرد و به بیان خاطراتی درباره همراهی همسر امام خمینی(ره)، همسر علامه طباطبایی(ره)، مادر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و مادر و همسر شهیدان مغنیه پرداخت.

برگزاری نخستین جلسه دفاعیه رساله علمی جامعه‌الزهرا(س) به صورت ویدئو کنفرانس

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «مهدی رسولی نیا»، مدير اداره ارزشيابي تحصيلی جامعه‌الزهرا(س) از برگزاری نخستین جلسه دفاعیه رساله علمی سطح چهار جامعه‌الزهرا(س) به صورت حضوری مجازی و ویدئوکنفرانس خبر داد.

وی افزود: به حول و قوه الهی و عنایت اهل بیت(ع)، جلسه پیش‌دفاع رساله علمی سطح چهار جامعه‌الزهرا(س) به عنوان نخستین جلسه دفاعیه آنلاین این مؤسسه به صورت ویدئوکنفرانس در روز ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه، رساله علمی سطح چهار با موضوع «ترجمه کتاب نظام اعتقادی اسلام از انگلیسی به اسپانیولی» توسط سرکار خانم «میریام بیاتریس(سمیه یونس)» طلبه سطح چهار رشته «اسلام‌شناسی» جامعه‌الزهرا(س) دفاع شد.

مدير اداره ارزشيابی تحصيلی و مسابقات علمی معاونت آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: این جلسه در حالی برگزار شد که طلبه و استاد مشاور این رساله علمی در آرژانتین، استاد راهنما در شیلی، یکی از اساتید داور در کلمبیا و استاد داور دیگر در جامعه‌الزهرا(س) حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رسولی نیا افزود: راهنمایی این رساله علمی به عهده «اسد ابراهیم شقوف» و مشاوره به عهده حجت‌الاسلام‌و‌المسملین «آلبرتو مرهل» بود، همچنین حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «مجتهدزاده» و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «فاضل فلاورجانی» هیئت داوران را تشکیل می‌دادند.

وی در پایان از تلاش همه دست اندرکاران برگزاری این جلسه در اداره ارزشیابی تحصیلی و پایان نامه، مرکز آموزش مجازی، مرکز تخصصی طلاب بین الملل و گروه تفسیر و علوم قرآن در عرصه آموزشی و پژوهشی قدردانی کرد.

کارگاه «آیین و اصول درست‌نویسی» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) از برگزاری کارگاه­ «آیین و اصول درست‌نویسی» ویژه بانوان طلبه و پژوهشگران این مؤسسه خبر داد.

وی افزود: کارگاه­ «آیین و اصول درست‌نویسی» به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) به مدت دو روز در پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

وی اظهار داشت: این کارگاه با حضور سرکار خانم «نظیفه سادات مؤذن»، استاد جامعه‌الزهرا(س) به مدت ۶ ساعت تشکیل شد.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: استاد کارگاه ضمن ارائه کاربرد جملات، افعال، حروف و کلمات به بیان خطاهای رایج آنها پرداخت؛ همچنین چگونگی نگارش صحیح جملات و فهرستی از خطاهای رایج املایی تبیین شد.

نخستین همایش بین‌المللی «جایگاه زن و خانواده از دیدگاه مذاهب اسلامی» برگزار می‌شود

ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) از آغاز ثبت نام کارگروه‌های علمی جهت برگزاری نخستین همایش بین المللی «جایگاه زن و خانواده از دیدگاه مذاهب اسلامی» خبر داد.

وی افزود: نخستین همایش بین‌المللی «جایگاه زن و خانواده از دیدگاه مذاهب اسلامی» از سوی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی و با همکاری جامعه‌الزهرا(س) در اردیبهشت ماه سال آینده در قم برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س)  اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، ترسیم دور نمای جامعه فقهی زن و خانواده بین مذاهب اسلامی، شناسایی معضلات حقوقی زن و خانواده در جهان اسلام و ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی است.

حقانی تصریح کرد: جامعه‌الزهرا(س) به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع، در راستای گسترش فرهنگ پژوهش، رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی در میان قشر زنان به تشکیل کارگروه‌های علمی جهت نگارش آثار در محورهای اصلی فراخوان همت گمارده است.

وی مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه جشنواره را تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری عنوان  کرد و افزود: مقالات برگزیده همایش بین المللی «جایگاه زن و خانواده از دیدگاه مذاهب اسلامی» به صورت مقالات علمی- پژوهشی و ثبت درISC منتشر می شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س)تأکید کرد: دراین راستا، معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) در کنار حمایت علمی، برنامه تشویق مالی را برای همه شرکت‌کنندگان در همایش پیش‌بینی کرده است.

حقانی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در همایش جهت ثبت نام در کارگروه‌های علمی تا ۲۵آبان ماه، به مرکز تخصصی فقه و اصول جامعه‌الزهرا(س) مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۶۰۷ تماس بگیرند./968/پ۲۰۴/ج

 

ارسال نظرات