۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۳۶۸۳۶
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

اربعین در حال شکست دادن رسانه‌های مادی و استکباری غربی است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه اربعین تجلی ولایت مهدویت است، گفت: پدیده با شکوه اربعین به عنوان یک رسانه فطری و انسانی در حال شکست دادن رسانه‌های مادی و استکباری غربی جهان است.
حجت السلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شب گذشته در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، با اشاره به همایش باشکوه اربعین، گفت: پدیده نورانی اربعین یک واقعه و اتفاق عظیم و بی‌نظیر تاریخ است.

وی افزود: با عنایت و لطف الهی این همایش با شکوه هر سال به صورت کیفی و کمی در حال گسترس و ارتقا یافتن است و این نشان از اراده خداوند دارد چراکه قضیه اربعین یک امر عادی نیست و از هر جهت که به آن بنگریم خواهیم دانست که منافع عظیمی در پس این پدیده مبارک برای بشریت معاصر، مسلمانان و جامعه جهانی تشیع به ویژه مردم ایران قرار دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: اربعین یک مجموعه منافع تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، سلوکی و عرفانی دارد که اهداف چند ضلعی را دنبال می‌کند. اربعین از زاویه تمدن سازی یک نوع بازگشت به فطرت و خویشتن است برای همین علائم فطری در این پدیده نورانی به وضوح مشاهده می‌شود و نشان از آینده‌ای روشن دارد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه اربعین در مقابل گفتمان مادی ماتریالیسم و گفتمان غربی قرار دارد، ابراز کرد: گفتمان غرب متشکل از تفرد، خودخواهی، خودپسندی و خودمحوری است که منجر به تکبر، عجب، تنهایی و وحشت از جامعه می‌شود در پس چنین جامعه‌ای که فارغ از پیوندهای عاطفی و محبت بوده و دارای یک نظم ظاهری هستند تنهایی، ترس و غربت نهفته شده برای همین اربعین که سراسر بهشت محبت، عاطفه، گذشت و معنویت است در مقابل چنین جامعه‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفتمان اربعین را یک گفتمان سیاسی بیان کرد و اظهار داشت: عملکرد اربعین در نقطه مقابل وضع حاکم در جهان قرار دارد و به عنوان یک رسانه فطری و انسانی در حال شکست دادن رسانه‌های مادی و استکباری غربی جهان است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه اربعین تجلی ولایت مهدویت است، گفت: حرکت 25 میلیون زائر حسینی در همایش بین المللی اربعین در سراسر جهان پدیده‌ای بی‌نظیر است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات