۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۳۶۸۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نهضت احیای وقف فرهنگی در کشور راه‌اندازی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، گفت: باید نهضت هدایت موقوفات و احیای وقف فرهنگی در کشور راه‌اندازی شود.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با تبریک پیشاپیش فرارسیدن هفته وقف، اظهار کرد: تثبیت و تکثیر موقوفات و احقاق حق صاحبان حق اقدام ارزشمندی است که از سوی متولیان اوقاف انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، اضافه کرد: زمانی اطعام جسمانی ثواب داشت؛ اما الآن شاید اطعام فرهنگی ثواب بیشتری داشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت غذای روح و فرهنگ‌سازی برای جامعه اسلامی، ادامه داد: در عرصه موقوفات هم باید وقف فرهنگی ترویج بیشتری داشته باشد؛ زیرا در زمان فعلی مردم دیگر فقر به آن معنا ندارند که سالی یک بار برنج می‌خوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط زندگی و پیشرفت صورت گرفته باید موقوفات به سمت وقف و اطعام فرهنگی هدایت شوند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: فقر مادی خیلی بد بوده و نزدیک کفر است؛ اما فقر فرهنگی هم به همین اندازه بد است؛ زیرا فقر فرهنگی هم می‌تواند انسان را به بی‌دینی بکشاند.

وی اظهار کرد: رهبری تأکید کردند امامزاده‌ها قطب فرهنگی شوند که این یعنی کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه اصل و اساس شوند، البته کارهای دیگر هم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید فرهنگ اسلام ناب در امامزاده‌ها محور بوده و موقوفات به این سمت هدایت شوند.

به گفته رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی باید اطعام‌ها به سمت فرهنگ هدایت شده و موقوفات جدید با نیت رفع نیازهای فرهنگی ثبت شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید موقوفات را به سمت احیای ارزش‌ها و گسترش فرهنگ دینی و مسائل زیربنایی فرهنگ اسلام اصیل ناب هدایت کرد که در این زمینه ضروری است نهضت هدایت موقوفات و احیای وقف فرهنگی در کشور راه‌اندازی شود./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات