۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۶۹۱۸
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

عافیت طلبی با مسأله ولایت مداری منافات دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: عافیت‌طلبان هرگز به سرزمین کربلا قدم نگذاشتند، امروز نیز اگر عافیت‌طلب باشیم از قافله عاشورا باز خواهیم ماند.
سردار عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان این‌که دشمنان انقلاب با ایدئولوژی و ماهیت نظام ولایی ایران مشکل دارند، اظهار داشت: مادامی که روحیه استکبارستیزی ملت ایران زنده است، دشمنی غرب با انقلاب اسلامی ادامه دارد.
وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمنان به ویژه رسانه های وابسته به غرب تخریب و تضعیف شأن و جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی دریافته‌اند که ولایت فقیه رمز تعالی و اقتدار انقلاب اسلامی بوده است، از این رو به دنبال جدایی میان امام و امت هستند.
سردار جعفری ادامه داد: هر عصری، امام زمان خود را دارد که شامل خود امامان یا نائبان آنان است، واضح است که در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) ولی فقیه جامع الشرایط رهبر جامعه شناخته می‌شود و تبعیت از او به مثابه تبعیت از حضرت حجت(عج) است، امروز برای نجات از فتنه های زمان نیازمند بصیرت و ولایت هستیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با اشاره به حادثه عاشورا گفت: اگر مشاهده می کنیم که در تاریخ صدر اسلام؛ جامعه پس از رحلت رسول اکرم(ص) توصیه آن حضرت در واقعه غدیر را فراموش و رو به انحراف حرکت کرد، نشان از عدم شناخت امام و مسیر حق و حقیقت است.
وی با بیان این‌که ریشه های حادثه عاشورا را بایستی در واقعه غدیرخم جستجو کرد، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیای دین خدا قیام کرد و بعد 1400 سال هنوز هم هدایتگری می‌کند؛ انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) بود و علت دشمنی غرب با ایران در پیروی ملت از مکتب عاشورا است.
سردار جعفری ادامه داد: علت گمراهی بسیاری از کسانی که در عاشورا در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، این بود که امام و پیشوای خود را درست انتخاب نکرده بودند، عاشورا عبرتی برای همیشه تاریخ است؛ عافیت‌طلبان هرگز به سرزمین کربلا قدم نگذاشتند، امروز نیز اگر عافیت‌طلب باشیم در قافله عاشورا باز خواهیم ماند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان با اشاره به پیاده‌روی میلیون‌ها عاشق حسینی در مسیرهای منتهی به کربلای معلی اظهار داشت: پیاده‌روی بزرگ اربعین نمایش وحدت، عزت و اقتدار جهان اسلام در برابر گروهک‌های تروریستی وابسته به غرب است./935/پ
۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات