۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۳۶۹۲۰
امام جمعه زرگرشهر:

اربعین حسینی دانشگاه معارف و معرفت است

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل اربعین حسینی را یک دانشگاه معارفی تمام عیار عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش تربیتی زیارت کربلا، دولت در نظام اسلامی باید زمینه های تسهیل این سفر زیارتی جوانان به ویژه در ایام اربعین را فراهم کند نه این که شاهد سنگ اندازی ها و مانع تراشی های مختلف در این مسیر باشیم.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امشب در مراسمی در لاله آباد بابل در جمع فرماندهان حوزه های مقاومت و بسیجیان این منطقه با اشاره به حرکت میلیونی پیاده روی اربعین حسینی، گفت: مراسم اربعین در میان پیامبران، ائمه اطهار(ع) و اولیای خدا تنها برای سیدالشهدا(ع) در طول این تاریخ کهن نزدیک به 1400 سال برگزار می شود و این معمای تاریخی در این دوران در حال معنا شدن است.

وی افزود: اربعین حسینی به معنای زنده نگه داشتن پیام عاشورا و قیام خونین سیدالشهدا(ع) است که میلیون ها زائر را از اقصی نقاط دنیا به سمت کربلا می کشاند.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با بیان این مطلب  که اربعین حسینی یک دانشگاه معارفی تمام عیار است، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی در تبیین فرهنگ عاشورایی و تطبیق جامعه انسانی با سبک زندگی حسینی معنا می شود که هر یک درس های بزرگی را در مسیر هدایت انسان ها ایفا می کند.

وی تاکید کرد: امام عسکری(ع) یکی از نشانه های شیعیان را زیارت اربعین حسینی بیان فرمود و با توجه به تلاش های امام عسکری(ع) برای زمینه سازی موضوع غیبت فرزند بزرگوارش، آن را در راستای مهدویت و قیام امام زمان(عج) باید تعبیر کرد.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به نقش سازندگی و تحول آفرین قیام کربلا در مسیر مبارزه با طاغوت و استکبار، اظهار داشت: مهمترین وظیفه اولیای الهی به ویژه ائمه معصومین(ع) تربیت انسان ها است و با این نگاه قیام سیدالشهدا(ع) یک مساله تربیتی و انسان سازی برای رسیدن به تعالی معنا می شود.

وی به تاکید زیارت سیدالشهدا(ع) از سوی ائمه اطهار(ع) و علما پرداخت و گفت: بسیاری از افراد با رفتن به زیارت سیدالشهدا(ع) متحول می شوند و تغییرات بزرگی در شخصیت آن ها روی می دهد و نباید این فرصت را از دست داد.

امام جمعه زرگرشهر ضمن بیان بررسی تاریخی بسته شدن مسیر زیارت کربلا، گفت: شهدا و علمای بسیاری به علت بسته بودن مسیر زیارت کربلا با حسرت زیارت قبر مطهر سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای ایشان از این دنیا رفتند و این فرصت طلایی و تاریخی است که این سال ها این مسیر با مجاهدت شهدا و ایثارگران باز شد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش تربیتی زیارت کربلا، دولت در نظام اسلامی باید زمینه های تسهیل حضور جوانان و سیل علاقه مندان به زیارت سیدالشهدا(ع) را به ویژه در ایام اربعین فراهم کند نه این که شاهد سنگ اندازی ها و مانع تراشی های مختلف در این مسیر باشیم.

حجت الاسلام شیخی تصریح کرد: بسیاری از افراد بی بضاعت ماه ها به انتظار زیارت کربلا نشستند تا از فرصت اربعین برای زیارت سیدالشهدا(ع) و حضور در راهپیمایی اربعین استفاده کنند اما گرانی های ایجاد شده از سوی دولت، برای آن ها مشکل ایجاد کرد.

وی با طرح پرسشی که چرا باید بین ایران و عراق با اکثریت شیعه روادید سفر زیارتی برقرار باشد، اظهار داشت: دولت از ظرفیت های خود برای تسهیل سفرهای گردشگران ایرانی به خارج از کشوراز جمله آنتالیا با ایجاد حذف روادید و دیگر خدمات استفاده می کند، اما متاسفانه در مسیر زیارت کربلا همچنان شاهد گران تر شدن این سفر هستیم.

استاد حوزه علمیه خواستار یک عزم جدی در وزارت امور خارجه برای برداشتن روادید بین ایران و عراق شد و گفت: وجود روادید بین دو کشور ایران و عراق یک سرشکستگی است و دولت نظام اسلامی باید بر اساس وظایف خود از تمام ظرفیت ها در این مسیر استفاده کند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات