۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۳۶۹۴۲
عضو جامعه روحانیت مبارز:

دعا کردن از سنت‌های الهی در قرآن کریم است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دعا یکی از سنت‌های الهی در قرآن کریم است، گفت: کسی که دعا می‌کند و فردی که آمین می‌گوید هر دو به یک اندازه ثواب می‌برند.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدوس عضو جامعه روحانیت مبارز، سه‌شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه دوم صفر در مسجد شهید بهشتی(ره) برگزار شد، گفت: دعا یکی از سنت‌های الهی در قرآن کریم است.

وی افزود: شرط دعا خواستن و خواندن خداوند متعال است، این که کسی بگوید خدا مشکلات و خواسته‌های من را می‌داند، کافی نیست بلکه باید خواسته‌هایش را به زبان جاری کند و از او استعانت بجوید.

حجت الاسلام عبدوس ادامه داد: خداوند می‌فرماید: قال ربکم ادعونی استجب لکم، من را بخوانید جواب شما را خواهم داد؛ دعا اثر صددرصدی دارد، رحمت خداوند بسیار گسترده است بنابراین انسان باید برای همه دعا کند.
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید: وابتغوا الیه الوسیله، بهترین دعا در دیدگاه قرآن و روایات دعایی است که انسان به وسیله یک واسطه آبرومند از خداوند حاجت بطلبد، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: هم الوسیله الی الله، اهل‌بیت(ع) واسطه درگاه خداوند هستند، در روایت دیگری امیر مومنان علی(ع) می‌فرمایند: انا وسیلته، من واسطه خدا هستم، حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: نحن وسیلته فی خلقه، ما واسطه خدا در میان خلق خدا هستیم.
وی با اشاره به شروط دعا کردن، گفت: شرط دعا شامل توجه، حضور قلب، ترک گناهان زبانی و چشمی و دقت در حلال و حرام است.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه یکی از آداب دعا خواندن، آمین گفتن بعد از دعا است، خاطر نشان کرد: ابن عباس از رسول خدا(ص) سوال کرد آمین بعد از دعا به چه معناست، حضرت فرمودند: آمین یعنی خدایا این دعا را مستجاب کن؛ کسی که دعا می‌کند و فردی که آمین می‌گوید هر دو به یک اندازه ثواب می‌برند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات