۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۳۶۹۴۸
اربعین؛

اربعین بستری برای معرفی امام زمان است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه اربعین حسینی بستر مناسبی برای معرفی امام زمان (عج) به جهانیان است گفت: حضرت مهدی (عج) بعد از قیام، خود را به عنوان فرزند امام حسین (ع) معرفی می‌کند؛ لذا قبل از ظهور باید همه بشریت از شرق تا غرب عالم امام حسین (ع) را بشناسند.
سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و‌ بلوچستان و امام جمعه زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با تبیین اهمیت و فضیلت زیارت اربعین و‌ حضور‌ گسترده در مراسم اربعین حسینی گفت: در شریعت اسلامی اربعین تنها برای امام حسین(ع) تشریع شده است.

وی ادامه داد:در مرام و‌ مسلک اهل سنت، دیگر خلفا و‌ حتی مذهب شیعه برای پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و ‌حضرت فاطمه (س) اربعین تشریع نشده است.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه اربعین از نشانه‌های پنچ گانه ایمان محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: هر‌کس به زیارت اربعین بپردازد یکی از ‌پنج علائم ایمان را در خود دارد.

امام‌ جمعه زاهدان با اشاره به رموز ماندگاری نهضت عاشورا بیان داشت: این مسأله راز ‌و‌ رمز فراوانی دارد؛ یکی آن است که در روز اربعین سر بریده به پیکر باز می‌گردد و واقعه عاشورا در روز اربعین تکرار شده است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از رموز ماندگاری این نهضت آن است که قافله اسارت که با ضرب و شتم و توهین به سمت شام رفتند توانستند در روز اربعین آزادانه به کربلا بازگردند و‌ مراسم عزاداری برای اباعبدالله(ع) بگیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «إنَّ لِقَتلِ الحُسَین حَرارَةً فی قُلوبِ المؤمِنینَ لا تَبرُدُ أَبَدا» اظهار داشت: شهادت امام‌ حسین(ع) آتشی در قلوب مؤمنین برافروخته است که هرگز خاموش شدنی نیست که این یکی دیگر از رموز جاودانگی عاشوراست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و ‌بلوچستان با بیان اینکه اربعین حسینی تنها مخصوص شیعه نیست ابراز داشت: امسال از این استان چندین اتوبوس از عزیزان اهل سنت برای پیاده روی اربعین رفتند که قابل تقدیر است؛ حتی در این همایش عظیم افراد مسیحی هم دیده می‌شود.

وی ادامه داد: چندین سال است که‌ موج عظیمی از انسان‌ها برای پیاده روی به وجود آمده و عراق در این ایام مملو از جمعیت بوده به طوری که هر راهی که به کربلا ختم‌ می‌شود برای زائران سیدالشهدا(ع) آماده پذیرایی است.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه اربعین، امام حسین(ع) را به شکلی جدید معرفی ‌می‌کند اذعان داشت: در این سال‌ها پرچم کربلا به اهتزار در آمده و این حرکت زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

امام جمعه زاهدان با تأکید بر اینکه اربعین حسینی بستری مناسب برای معرفی امام زمان(عج) به جهانیان است خاطر نشان کرد: حضرت مهدی(عج) بعد از قیام، خود را فرزند امام حسین(ع) معرفی کرده و پنج ندا سر می‌دهد که در دو ندا، خود را با عناوین «أنا صَمصامُ المنتقم» و «أنا اِمامُ المنتظر» معرفی می‌کند و در سه ندای دیگر خود را منسوب به سید الشهدا(ع) می‌داند؛ از این رو نتیجه می‌گیریم قبل از ظهور باید همه بشریت از شرق تا غرب عالم امام حسین(ع) را بشناسند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به آداب پیاده‌روی  اربعین حسینی تصریح کرد: زائران کربلا باید هنگام طلوع آفتاب غسل کرده، وضو بگیرند و زیر سقف آسمان نماز‌ و‌ زیارت اربعین خوانده و با حالت تضرع به زیارت سید و سالار شهیدان شرف‌ یاب شوند./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات